Για πληροφορίες και ερωτήσεις γράψτε μας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο _ akhs1914@hotmail.com
Ελάτε να γίνουμε φίλοι στο Face Book _ Κάντε αίτημα φιλίας στο Face Book εδώ _ www.facebook.com/Kosmas.Agrinio

Απαντήσεις σε ερωτήσεις σας περί Προτεσταντισμού, Αντιχρίστου, σωτηρίας, θανάτου, αδικίας, Θεωρίας της Εξέλιξης, Δημιουργίας του Θεού κλπ.

https://heartquestionsandanswers.wordpress.com/2018/03/08/883332/
Απαντήσεις σε ερωτήσεις σας περί Προτεσταντισμού, Αντιχρίστου, σωτηρίας, θανάτου, αδικίας, Θεωρίας της Εξέλιξης, Δημιουργίας του Θεού κλπ.

Ερώτηση: Με επισκέφθηκαν στο σπίτι μου “Μάρτυρες του Ιεχωβά” για να μου δώσουν φυλλάδιά τους. Τι πρέπει να κάνω; Πως γίνεται οι “Μάρτυρες του Ιεχωβά” και οι Προτεστάντες να είναι αιρετικοί όταν χρησιμοποιούν την ίδια Αγία Γραφή για την πίστη τους και μάλιστα χρησιμοποιούν και εδάφια;

Απάντηση:

Αγαπητέ αδελφε μου να μην τους ξαναδεχτείς τους “Μάρτυρες του Ιεχωβά” σπίτι σου γιατί αυτοί σημειώνουν τις διευθύνσεις που τους άνοιξαν την πόρτα και μετά στέλνουν συνέχεια ανθρώπους τους. Αν ξαναρθουν πες τους “Είμαι Ορθόδοξος, δέν θέλω να μιλήσουμε, γεια σας”. Η´ μην τους ανοίξεις καθολου αν ξέρεις οτι ειναι αυτοί. Μείνε μακρυα απ᾽ τους “Μάρτυρες του Ιεχωβά” γιατί καταρχήν διδάσκουν ότι ο Χριστός δεν είναι Θεός αλλά κτίσμα. Δηλαδή δεν δέχονται το Χριστό ως Θεό. Επισης διδάσκουν πολλές άλλες πλάνες παρερμηνεύοντας την Αγία Γραφή για να παρασύρουν κόσμο στην πλάνη τους.

Οταν θέλουμε να δουμε τι λέει η Αγία Γραφή για ένα θέμα την κοιταμε ολοκληρωτικά, αδελφέ μου.

Η Καινή Διαθήκη λεει για το Χριστό οτι είναι και Θεός και Άνθρωπος. Οι “Μάρτυρες του Ιεχωβά” πέρνουν μόνο τα μισά εδάφια, αυτα που λένε οτι είναι άνθρωπος, και έτσι βγάζουν λάθος συμπεράσματα και διδάσκουν λανθασμένα οτι η Αγία Γραφή λεει οτι ο Χριστος ήταν άνθρωπος και όχι Θεός.

Αυτο το κάνουν όλοι οι αιρετικοί με όλα τα θέματα της Πίστεως με αποτέλεσμα να βγάζουν λανθασμένες και πλανεμένες διδασκαλίες.

Ερώτηση: Aτομα που αν και άφησαν την Ορθοδοξία εντούτοις παραμένουν καλοί άνθρωποι δεν θα σωθούν; Τι είδους δικαιοσύνη είναι αυτή;

Απάντηση:

Για να είναι ένας Ορθόδοξος Χριστιανός, σωστός και πιστός πρέπει να εξομολογείται συχνά, να αποφεύγει την αμαρτία, να εκκλησιάζεται, και να μετέχει στα Ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας. Αυτοί που ήταν Ορθόδοξοι και μετά έφυγαν από την Ορθοδοξία δεν ήταν συνειδητοί Ορθόδοξοι με Θεία Εξομολόγηση κλπ. Αν ήταν σωστοι Ορθόδοξοι δεν θα αρνιούνταν την Ορθόδοξη Πίστη του Χριστού.

Όταν κάποιος δεν εξομολογείται συχνά είναι πολύ εύκολο να παρασυρθεί σε αιρέσεις και να αρνηθεί την Ορθόδοξη Πίστη.

Αυτό το λένε όλοι οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας. Ότι άν κάποιος Ορθόδοξος αρνηθεί την Ορθοδοξία και γίνει αιρετικός ή πάει σε άλλη θρησκεία και δεν επιστρέψει στην Ορθοδοξία, αλλά πεθάνει στην αίρεση τότε θα κολαστεί. Και αυτό γιατί ήταν στο 100% της Αλήθειας, στην Ορθόδοξη Πίστη, και την αρνήθηκε. Δεν θα κριθούμε μόνο αν ειμαστε καλοί ανθρωποι αλλά και άν εχουμε την ορθή Πίστη. Ένας που είχε την Ορθή Πιστη και την άφησε για την αίρεση ή για τον Βουδισμο κλπ. τότε αρνήται το Χριστό και θα κολαστεί αν δεν μετανοήσει.

Αν όμως κάποιος γεννηθεί στην αίρεση ή στο Βουδισμό κλπ και δεν ακούσει ποτέ του για την Ορθοδοξία τότε θα κριθεί με το νόμο της συνηδείσεως και μπορεί να σωθεί. Έτσι λέει η Καινή Διαθήκη.

Ερώτηση: Η Βίβλος διδάσκει ότι ο Αδάμ και η Εύα ήταν οι πρώτοι άνθρωποι κι ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε πριν 6.000 χρόνια αλλά η επιστήμη λέει ότι ο κόσμος είναι δισεκατομμύρια ετών και πως οι άνθρωποι εμφανίστηκαν αρχικά ως Αυστραλοπίθηκοι και αργότερα εξελίχτηκαν ως άνθρωποι. Η Βίβλος υποστηρίζει την Δημιουργία όμως η επιστήμη υποστηρίζει την θεωρία της εξέλιξης. Τι τελικά ισχύει;

Απάντηση:

Η εξέλιξη είναι ψευδής και ὄλο το σύμπαν έχει ηλικία περιπου 10.000 χρόνων όπως το λέει η Βίβλος. Υπαρχουν πολλοί επιστήμονες που το πιστευουν αυτό. Αποδεικνύεται δηλαδή επιστημονικά.

Δες το παρακάτω άρθρο:

https://anatoliki-orthodoksi-ekklisia.blogspot.gr/2017/08/10000.html

Η κοσμική σκόνη της Σελήνης μάς αποδεικνύει ότι το Σύμπαν είναι νέο περίπου 10.000 ετών & όχι εκατομμυρίων ετών - Από το αντιεξελικτικό βιβλίο του Αρχιμ. Ιωάννου Κωστώφ, Φυσικού “Γιατί Δεν Πετώ τη Βίβλο”

Ερώτηση: Συμβάινουν πολλά κακά πράγματα γύρω μας άνθρωποι πεθαίνουν χωρίς λόγο, αθώοι την πληρώνουν χωρίς να φταίνε, άνθρωποι σκοτώνονται κτλ. Που είναι ο Θεός σε αυτά;

Απάντηση:

Αν ο κόσμος ακολουθούσε αδελφε μου το λόγο του Χριστού, δηλαδή το Ευαγγέλιο, τότε δεν θα υπήρχαν ούτε πολέμοι, ούτε φτωχοί ανθρωποι να πεθαίνουν από την πείνα. Το Ευαγγέλιο λέει ότι πρέπει να δίνουμε το 11% από τα χρήματα που πέρνουμε στους φτωχούς. Αν το έκαναν αυτό όλοι οι άνθρωποι του κόσμου τότε δεν θα υπήρχαν φτωχοί να πεθαίνουν από την πεινα. Επίσης ο Χριστος στο Ευαγγέλιο λέει να αγαπάμε τον πλησίον μας και να μην επιθυμούμε αυτά που έχει ο πλησίον μας. Αν το έκαναν αυτό όλοι οι άνθρωποι, πολιτικοί και πολίτες, τότε δεν θα υπήρχαν πόλεμοι, δολοφονίες κλπ. Οι πόλεμοι γίνονται απο τους άπιστους ανθρώπους με σκοπό να πάρουν τα εδάφη των άλλων κρατών.

Ο Χριστός με το Ευαγγέλιό Του μας έχει δώσει και τη λύση του προβλήματος και την αποφυγή του προβλήματος δηλ. της αδικίας, των πολέμων, της πτωχειας, των δολοφονιων κλπ.

Αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν βγάλει το Χριστό και το Ευαγγέλιο από την ζωή τους.

Ερώτηση: Γιατί φτιαχνει ο Θεός όντα τα οποια ξερει εκ των προτέρων ότι είναι καταδικασμενα να πάνε σε αιώνια βασανιστήρια; Ο Χριστός υποτιθεται οτι θυσιάστηκε για να σώσει τον κόσμο αλλά μάλλον θυσιάστηκε για να σώσει το 1/1000 (υπόθεση αλλά βάσιμη) και όλοι οι υπόλοιποι (κυρίως οι σκεπτικιστές) να πάνε στα βασανιστήρια.

Απάντηση:

Ο Χριστός  θυσιάστηκε για να σώσει ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους. Το λέει και στο Ευαγγέλιο οτι ο Χριστός θέλει να σωθούν ΟΛΟΙ οι άνθρωποι: “Πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν.” (Α´ Τιμ. 1,  4)

Απλά αδελφε μου δυστυχώς οι άνθρωποι δεν θέλουν να σωθούν. Προτιμούν την αμαρτία, την αθεΐα, την αδικία, τις αμαρτωλές ηδονές, την κακία κλπ.

Ένας άνθρωπος που δεν γνωρίζει το Θεό πρέπει να ψάξει. Αν ψάξει ειλικρινά ο Θεός θα του αποκαλυφθεί. Άν ένας άθεος πει ειλικρινα: “Θεέ δεν ξέρω αν υπαρχεις, αλλά αν υπάρχεις δείξτο μου” τότε ο Θεός θα του το δείξει 1000% όπως έκανε και σε μένα που ήμουν αιρετικός και μετά άθεος.

Ο Θεός δεν έφτιαξε όντα που εκ των προτέρων είναι καταδικασμένα να πάνε στην κόλαση. Αλλά έφτιαξε ανθρώπους ελεύθερους να διαλέξουν αν θέλουν να πάνε στον Παράδεισο με το Θεό ή στην κόλαση με τον διάβολο. Ο Χριστός αδελφε μου σέβεται την ελευθερία μας.

Ερώτηση: Πότε θα έρθει ο Αντίχριστος και το τέλος του κόσμου; Γνωρίζουμε ημερομηνίες;

Απάντηση:

Δεν πρέπει να μας απασχολει για το πότε θα έρθει το τέλος του κόσμου. Το τέλος του γήϊνου κόσμου για κάθε άνθρωπο είναι όταν πεθάνει. Γιαυτό πρέπει να είμαστε κοντά στη Θεία Εξομολόγηση για να καθαρίζεται η ψυχή μας, να σβήνουν οι αμαρτίες μας, για να είμαστε έτοιμοι για το τέλος του επίγειου κόσμου για τον κάθε ένα μας προσωπικά.

Δεν πρέπει να βάζουμε ημερομηνίες για το πότε θα έρθει ο Αντίχριστος και για το πότε θα γίνει το τέλος του κόσμου γιατί θα πέσουμε σε λάθη και σε πλάνη. Επίσης θα πέσουμε και σε λάθος ημερομηνίες και οι άθεοι θα μας κοροϊδεύουν και δεν θα μας πιστεύουν όταν στα αλήθεια θα έρθει ο Αντίχριστος.

Για το πότε θα έρθει ο Αντίχριστος θα μας το πει η Εκκλησία.

Ερώτηση: Όταν βγαίνει ο ιερέας από το ιερό για να θυμιατίσει, όλοι όσοι βρίσκονται μέσα στο ναό σηκώνονται όρθιοι και στρέφονται προς τον ιερέα ακολουθώντας τον με τα μάτια και το σώμα τους καθ’ όλη την πορεία που διανύει μέσα στο ναό θυμιατίζοντας μέχρι να ξαναμπεί στο ιερό. Δηλαδή γυρίζουν γύρω-γύρω από τον εαυτό τους για να βλέπουν συνεχώς τον ιερέα. Είναι σωστό αυτό;

Απάντηση:

Ναι είναι σωστό να γυρνάνε οι πιστοί και να ακολουθάνε με τα μάτια τους τον ιερέα καθώς γυρίζει γύρω γύρω το ναό και θυμιατίζει, γιατί ο ιερέας είναι εις τύπον και τόπον Χριστού. Υποκλινόμαστε όταν θυμιατίζει εμας και ύστερα τον ακολουθάμε με τα μάτια μας.

Ερώτηση: «Μη δώτε το άγιον τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων» (Ματθ. 7, 6). Τι σημαίνουν αυτά τα λόγια του Κυρίου;

Απάντηση:

Τα λόγια αυτά είναι από την επί του Όρους Ομιλία του Χριστού.

Με βάση την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων τα λόγια αυτα σημαίνουν να μην πετάμε τις αλήθειες τις Πίστεως σε οποιονδήποτε.

Επίσης με βάση την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων σημαίνουν να μην δίνουμε τη Θεία Κοινωνία και τα αλλα Αγια Μυστήρια της Εκκλησίας σε αλλόθρησκους και αιρετικούς.

Και τέλος με βάση πάλι την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων σημαίνουν ότι δεν πρέπει να δίνουμε τη Θεία Κοινωνία σε Ορθοδοξους που δεν έχουν εξομολογηθεί και δεν έχουν την άδεια από τον Πνευματικό τους για να κοινωνήσουν, γιατί θα βλαπτούν.

Α´ Κορ. 11, 27-30: “Ὥστε ὃς ἂν ἐσθίῃ τὸν ἄρτον τοῦτον ἢ πίνῃ τὸ ποτήριον τοῦ Κυρίου ἀναξίως, ἔνοχος ἔσται τοῦ σώματος καὶ αἵματος τοῦ Κυρίου. Δοκιμαζέτω δὲ ἄνθρωπος ἑαυτόν, καὶ οὕτως ἐκ τοῦ ἄρτου ἐσθιέτω καὶ ἐκ τοῦ ποτηρίου πινέτω· ὁ γὰρ ἐσθίων καὶ πίνων ἀναξίως κρῖμα ἑαυτῷ ἐσθίει καὶ πίνει, μὴ διακρίνων τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου. διὰ τοῦτο ἐν ὑμῖν πολλοὶ ἀσθενεῖς καὶ ἄῤῥωστοι καὶ κοιμῶνται ἱκανοί”.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:

Α Κορ. 11, 27-30: “Ωστε όποιος τρώγει τον άρτον αυτόν και πίνει το ποτήριον του Κυρίου αναξίως, θα είναι ένοχος και υπόδικος δια βαρείαν ασέβειαν και ύβριν εναντίον του σώματος και του αίματος του Κυρίου. Ας εξετάζη δε κάθε άνθρωπος τον εαυτόν του με πολλήν προσοχήν, και έτσι προετοιμασμένος ας τρώγη από τον καθαγιασμένον άρτον και από το καθαγιασμένον ποτήριον. Διότι εκείνος ο οποίος τρώγει και πίνει αναξίως τα πάντιμα αυτά δώρα τρώγει και πίνει κρίμα και καταδίκην δια τον εαυτόν του, επειδή δεν κάνει καμμίαν διάκρισιν του σώματος και του αίματος του Κυρίου από τας συνήθεις, και κοινάς τροφάς του σώματος. Ακριβώς δε, διότι αναξίως κοινωνείτε από τα τίμια δώρα, υπάρχουν μεταξύ σας πολλοί ασθενείς και πολύ βαρειά άρρωστοι· αρκετοί δε και πεθαίνουν.

Ακόμη να προστέσω ότι τα λόγια αυτά του Κυρίου τα λέμε όταν κάποιος προσφέρει κάτι, ιδίως με πνευματικό ή ηθικό περιεχόμενο, σε ανθρώπους που δε θέλουν ή δεν μπορούν να το εκτιμήσουν και να το νιώσουν.

Παρακάτω παραθέτω τι λένε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Αγ. Αθανάσιος, ο Άγιος Βασίλειος ο Μέγας και ο σύγχρονος Άγιος μας ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης:

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας: «Τοῖς ἔχουσι πόθον ἀκούειν λάλει τὰ συμφέροντα, ἐὰν δὲ ἀκούῃ καὶ μὴ ποιῇ, μηδὲν λάλει. Λέγει γὰρ ὁ Κύριος· “μὴ δῶτε τὰ ἅγια τοῖς κυσὶ μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ἔμπροσθεν τῶν χοίρων”. Κύνας γὰρ καὶ χοίρους ἀποκαλεῖ ὁ Θεὸς τοὺς ἐν ἀτίμῳ βίῳ διάγοντας· μαργαρῖται γὰρ τίμιοί εἰσιν οἱ τοῦ Θεοῦ λόγοι τοῖς ἀξίοις μόνοις διδόμενοι» (Μ. Ἀθανασίου, Περὶ παρθενίας).

Άγιος Ἀθανάσιος ο Μέγας: «…ὁ Κύριος παρήγγειλε “μὴ δῶτε τὰ ἅγια τοῖς κυσὶ μηδὲ βάλητε τοὺς μαργαρίτας ἔμπροσθεν τῶν χοίρων”. Οὐ χρὴ γὰρ τὰ μυστήρια ἀμυήτοις τραγῳδεῖν, ἵνα μὴ Ἕλληνες μὲν ἀγνοοῦντες γελῶσι, κατηχούμενοι δὲ περίεργοι γενόμενοι σκανδαλίζωνται. ἀλλὰ καὶ ὅμως ποῖον ἢ ποῦ ἢ παρὰ τίσι κατέαγεν ποτήριον;…» (Μ. Ἀθανασίου, Ἀπολογητικὸς δεύτερος).

Άγιος Βασίλειος ο Μέγας: «Ἄξιον σεαυτὸν ποίησον τῶν ἱερῶν κανόνων· μὴ συλλειτούργει οὓς ὁ κανὼν ἀπωθεῖται. Ὅρα οὖν τίνι παρέστηκας, πῶς ἱερουργεῖς καὶ τίσι μεταδίδως. Ὅρα μὴ ἐπιλάθῃ τῆς δεσποτικῆς ἐντολῆς καὶ τῆς τῶν ἁγίων ἀποστόλων· “Mὴ δῶτε γάρ, φησί, τὰ ἅγια τοῖς κυσί, καὶ τοὺς μαργαρίτας μὴ βάλητε ἔμπροσθεν τῶν χοίρων”· …μὴ παραδῶς τὸν Υἰὸν τοῦ Θεοῦ εἰς χεῖρας ἀναξίων… Βλέπε τοὺς βουλομένους λαμβάνειν δωρεὰν ἐν τοῖς οἴκοις πῶς δίδως… Τοῖς δὲ τῆς θείας μεταλήψεως ἀξίοις μεταδίδου δωρεάν, ὡς καὶ αὐτὸς ἔλαβες· οἷς οἱ θεῖοι κανόνες οὐκ ἐπιτρέπουσι μὴ μεταδώσης» (Μ. Βασιλείου, Παραγγελία πρὸς ἱερεῖς).

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: «…ἴδωμεν δὲ καὶ τὰ ἑξῆς. “Mὴ δῶτε γάρ, φησί, τὰ ἅγια τοῖς κυσί, μηδὲ ρίψητε τοὺς μαργαρίτας ἔμπροσθεν τῶν χοίρων”. Ὁ μὲν οὖν Χριστὸς καὶ ἐν προστάγματος τάξει τὴν ἐντολὴν δέδωκεν· ἡμεῖς δὲ ὑπὸ κενοδοξίας καὶ φιλοτιμίας ἀλόγου καὶ τοῦτο τὸ πρόσταγμα ἀνετρέψαμεν, ἀνθρώπους φθόρους καὶ ἀπίστους καὶ μυρίων γέμοντας κακῶν ἁπλῶς καὶ ἀνεξετάστως εἰς τὴν τῶν μυστηρίων παραδεχομένοις κοινωνίαν, καὶ πρὶν ἢ τῆς οἰκείας γνώμης δοῦναι βάσανον ἀκριβῆ, πάντα τὸν περὶ δογμάτων αὐτοῖς ἐκκαλύπτοντες λόγον, καὶ τὰ προπύλαια οὔπω δυνηθέντας ἰδεῖν ἀθρόως εἰς τὰ ἄδυτα ἄγοντες… Καὶ οὐκ ἐπὶ τῶν ἄλλων μόνον, ἀλλὰ καὶ ἐφ’ ἡμῶν αὐτῶν τὴν φρικωδεστάτην ταύτην παραβλέπομεν ἐντολήν, ἡνίκα ἂν τῶν ἀθανάτων μυστηρίων δέοι μετασχεῖν, μετὰ τῆς ἐγκειμένης ἡμῖν ἀκαθαρσίας τε καὶ ἀναισχυντίας τοῦτο ποιοῦντες πολλάκις» (Χρυσοστόμου Ἰωάννου, Πρὸς Δημήτριον Μονάζοντα, Περὶ Κατανύξεως).

Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης:

«Μη Δώτε Τό Άγιον Τοις Κυσί»(Ματθ. 7, 6)

Ή ευλάβεια συγκινεί τον Θεό

Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης:

– Οταν ό κόσμος σάς δίνη ρούχα άπό άρρωστους νά βάλετε πάνω στά άγια Λείψανα, γιά νά άγιασθούν, νά προσέχετε νά είναι μόνο φανελίτσες, όχι άλλα έσώρουχα. Δεν κάνει· είναι άνευλάβεια. Ό ήλιος φυσικά δεν μολύνεται, ούτε ό Θεός μολύνεται· εμείς δαιμονιζόμαστε με τήν άνευλάβεια.

Παλιά οι άνθρωποι, οταν αρρώσταιναν, έπαιρναν λαδάκι άπό το κανδήλι τους, αλείφονταν και γίνονταν καλά.

Τώρα το κανδήλι το έχουν τυπικά, μόνο γιά νά φωτίζη, καί τό λάδι, όταν πλένουν το κανδήλι, το ρίχνουν στον νεροχύτη. Κάποτε πήγα σε ενα σπίτι καί είδα τήν νοικοκυρά νά πλένη τό κανδήλι της στον νεροχύτη. «Ποϋ πάνε τά νερά;», τήν ρώτησα. «Στην αποχέτευση», μοϋ λέει. «Μά καλά, τής λέω, άπό τό ενα μέρος παίρνεις λαδάκι άπό τό κανδήλι καί σταυρώνεις τό παιδί σου, όταν είναι άρρωστο, καί άπό τό άλλο όλο τό λάδι τής κούπας πάει στην αποχέτευση;

Πώς τό δικαιολογείς αυτό; Πώς νά ερθη ή ευλογία τοϋ Θεοϋ στο σπίτι σου;». Στά σημερινά σπίτια ενα ιερό πράγμα, π.χ. τό χαρτάκι πού τύλιξες τό αντίδωρο, δεν έχεις ποϋ νά τό ρίξης.

Θυμάμαι, στο σπίτι μας ακόμη καί τά νερά πού πλέναμε τά πιάτα δεν πήγαιναν στην αποχέτευση· πήγαιναν άλλου, γιατί καί τά ψίχουλα είναι ιερά, άφοϋ κάνουμε προσευχή πριν καί μετά τό φαγητό.

Ολα αυτά έχουν λείψει σήμερα, γι’ αυτό έλειψε καί ή θεία Χάρις καί δαιμονίζονται οι άνθρωποι.

Όσο μπορούμε, νά προσέχουμε σέ όλα. …

Μετά τήν Θεία Κοινωνία ή τό αντίδωρο ή τό Εύχέλαιο, καλό είναι νά σκουπίζουμε τά χέρια μας με λίγο βαμβάκι βρεγμένο μέ οινόπνευμα καί νά καίμε τό βαμβάκι. Οταν σκουπίζουμε τό Ιερό, όσα μαζεύουμε νά τά ρίχνουμε στην θάλασσα ή νά τά καίμε σέ έναν καθαρό τόπο, γιατί μπορεί νά έπεσε αντίδωρο ή μαργαρίτης.
Φυσικά, άν πέση κάτω ένας μαργαρίτης, ό Χριστός δεν θά καθήση νά πατηθή, άλλα φεύγει ή Χάρις άπό εμάς. Στό εξωτερικό, στους Ναούς δεν έχουν ούτε χωνευτήρια.

Τά νερά τής Προσκομιδής πάνε μέ τά όμβρια. «Μας απαγορεύουν, λένε, να έχουμε χωνευτήρια, επειδή δημιουργούνται μικρόβια».

Όλοι οι άνθρωποι έχουν γεμίσει σωματικά καί πνευματικά μικρόβια καί, αν στάξη λίγο μύρο στο κεφάλι, σου λένε «θά δημιουργηθούν μικρόβια»! Πώς νά έρθη ή ευλογία του Θεοΰ;

Ό δαιμονισμός στον κόσμο από εδώ ξεκινάει. Ευτυχώς υπάρχουν μερικές ευλαβείς γυναίκες, νέες και ηλικιωμένες, καί έτσι στηρίζεται ό κόσμος.

– Γέροντα, μιά κυρία ζήτησε νά της αγιογραφήσουμε μιά εικόνα του Αγίου Αρσενίου, γιά νά τήν βάλη στο σαλόνι της.

– Έκεϊ θά έχη μόνον εικόνες; Δέν θά έχη καί άλλα κάδρα, φωτογραφίες κ.λπ.; Ύστερα δέν θά καπνίζουν έκεϊ μέσα; Ας τήν έχη καλύτερα σέ ένα άλλο δωμάτιο μέ τίς άλλες εικόνες σέ ένα εικονοστάσι καί έκεϊ νά προσεύχεται.

Σέ ένα σπίτι πού πήγα μιά φορά τό εικονοστάσι το είχαν βάλει κάτω άπό τήν σκάλα, ένώ είχαν ένα σωρό χώρους.

Σέ ένα άλλο πάλι ή νοικοκυρά είχε κάνει τό εικονοστάσι της μπροστά άπό τήν σωλήνα της αποχετεύσεως. «Καλά, πώς σκέφθηκες καί έβαλες τό εικονοστάσι σου σ’ αυτήν τήν θέση;», τήν ρώτησα. «Έδώ μέ αναπαύει», μοΰ λέει. Καί δέν ήταν νά πής ανατολικό τό μέρος, άλλα βορεινό!

Πώς νά έρθη ή Χάρις μετά; «Οστις έχει, δοθήσεται αυτω, λέει ή Αγία Γραφή, καί περισσευθήσεται· οστις δε ουκ έχει, καί ο έχει άρθήσεται άπ’ αύτοϋ»(Ματθ. 13, 12).

Έμεις νομίζουμε ότι έχουμε, καί μάς αφαιρείται καί αυτό πού έχουμε.

Σιγά-σιγά χάνεται ή ευλάβεια, γι’ αυτό καί συμβαίνουν αυτά τά κακά πού βλέπουμε.
Μπορεί ακόμη καί νά δαιμονισθεί κανείς, αν δέν προσέξη.

Ηταν μιά γυναίκα – ό Θεός νά τήν συγχώρεση, πέθανε τώρα – πού δαιμονίσθηκε, γιατί έχυσε τον αγιασμό στον νεροχύτη. Είχε λίγο αγιασμό σέ ένα μπουκαλάκι. «Ά, λέει, μπαγιάτικος είναι ό αγιασμός, ας τόν πετάξω, γιατί χρειάζομαι και το μπουκαλάκι». Έχυσε τόν αγιασμό, ξέπλυνε κιόλας το μπουκαλάκι, επειδή είχε μείνει λίγος βασιλικός μέσα. Ύστερα δαιμονίσθηκε. Έφυγε ή Χάρις, γιατί δεν μπορεί να παραμείνη ή Χάρις σε ανευλαβή άνθρωπο.

– Αν, Γέροντα, από λάθος χύση κάποιος τόν αγιασμό;

– Αν είχε βάλει ό ϊδιος τό μπουκάλι με τόν αγιασμό λ.χ. μέσα σέ ενα ντουλάπι και μετά από καιρό δεν πρόσεξε ότι είναι αγιασμός και τόν έχυσε, έχει μισή αμαρτία. Αν τό έβαλε άλλος και αυτός δεν ήξερε οτι είναι αγιασμός, δεν φταίει αυτός.

Οταν ό άνθρωπος δεν εύλαβήται τα Άγια, πώς νά τον πλησίαση ή θεία Χάρις; Ή Χάρις θα πάη σ’ αυτούς πού τήν τιμούν. «Μή δωτε τό άγιον τοις κυσί», λέει ή Γραφή. Άν δεν ύπάρχη ή πνευματική ευαισθησία, δεν γίνεται προκοπή.

Ενας στο Αγιον Όρος έβγαλε τά στασίδια από έναν Ναό και τά πήρε στον δικό του. Άλλος έβγαλε τις πλάκες από τήν οροφή τοϋ Ιερού ενός άλλου Ναού και τις πήρε, γιά νά στρώση τήν βεράντα του. Έβρεξε, μπήκαν νερά στο Ιερό και έτρεχαν πάνω στην Αγία Τράπεζα.

Πήγα μια φορά μέσα, τί νά δώ! Ήταν εγκαινιασμένος ό Ναός και στο κέντρο τής Αγίας Τραπέζης υπήρχε άγιο Λείψανο, ένας σπόνδυλος. Τόν πήρα, τόν έπλυνα στο χωνευτήρι.

«Τί κάνατε εκεί; τους είπα μετά. Ό Ναός είναι εγκαινιασμένος!

Βγάλατε τις πλάκες άπό τήν σκεπή και όλα τά νερά τρέχουν πάνω στην Αγία Τράπεζα!». Πήγαν μετά μέ έναν μάστορα και τά σύμμασαν λίγο.

‘Αλλού έβγαλαν τά σανίδια άπό τό Ιερό, γιά νά κάνουν μουράγιο. Σηκώθηκε φουρτούνα, πήρε και τά σανίδια και τά τσιμέντα. Και δεν καταλαβαίνουν πόση άνευλάβεια έχουν όλα αυτά!

Θυμάμαι, εκεί στην Κόνιτσα ήταν ένας παππούς πού κυνηγούσε τά παιδιά, γιατί έξυναν τόν τοίχο τής Εκκλησίας· τό θεωρούσε άνευλάβεια. Και τώρα πού φθάσαμε!

(Από το Βιβλίο: ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, ΛΟΓΟΙ Β΄, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ, ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ», ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)

Άβελ-Τάσος Γκιουζέλης