Η ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ - Υπό του αντιαιρετικού ερευνητού κ. Σαλταούρα Χρήστου.

Η ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

Ζούμε σε εποχή συγχύσεως και διασποράς διαφόρων πλανών. Πρέπει να τονίζουμε και να αναλύουμε ακόμη και τις πλέον ξεκάθαρες και απλές διδασκαλίες της πίστεως μας. Τόση πλάνη έχουν ορισμένοι που αμφισβητούν ακόμη και τα αυτονόητα !

Την 1η Ιανουαρίου η Ορθόδοξη Εκκλησία ενθυμείται και τιμά την ΠΕΡΙΤΟΜΗ του Ιησού Χριστού.  Η Ορθόδοξη Εκκλησία ως «στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας» Α Τιμόθεον 3:15 και ως οδηγούμενη υπό του Αγίου Πνεύματος «εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν» Ιωάννου 16:13, όρισε την εορτή αυτή. Η Περιτομή του Ιησού είναι μία από τις ταπεινώσεις που υπέστη ο Λόγος του Θεού  γενόμενος άνθρωπος. Η Περιτομή αποδεικνύει επίσης ότι πράγματι σαρκώθηκε ο Υιός του Θεού. Σαρκώθηκε πραγματικά και όχι κατά φαντασίαν – κατά δόκησιν- όπως έλεγαν παλαιοί αιρετικοί (Δοκήτες). Εάν ο Λόγος του Θεού δεν είχε σαρκωθεί αληθινά δεν θα μπορούσε να περιτμηθεί πραγματικά, ούτε να πεθάνει ως άνθρωπος πραγματικά, ούτε να Αναστηθεί πραγματικά και συνεπώς η Σωτηρία μας δεν θα ήταν πραγματική αλλά ..κατά δόκησιν !!!

Και ενώ η Εκκλησία έχει ορίσει αυτή την εορτή και έχει καταδικάσει τον Δοκητισμό, έχουν εμφανιστεί στις ημέρες μας ορισμένοι αιρετικοί «Ελληνολάτρες», αρνητές της Εβραϊκής καταγωγής του Ιησού, που ισχυρίζονται ότι  στον Ιησού δεν έγινε περιτομή !!! Τολμούν μερικοί εξ αυτών ακόμη και σε τηλεοπτικές εκπομπές να διαδίδουν την βλάσφημη διδασκαλία τους.  Η διδασκαλία τους είναι βλάσφημη διότι διδάσκουν άλλον Χριστό και όχι τον Χριστό της Εκκλησίας και της Γραφής. Είναι τόσο φανατικοί που λέγουν ότι δήθεν η Αγία Γραφή  δεν αναφέρει ότι έγινε Περιτομή στον Ιησού !

« Καὶ ὅτε ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι ὀκτὼ τοῦ περιτεμεῖν τὸ παιδίον, καὶ ἐκλήθη τὸ ὄνομα αὐτοῦ ᾿Ιησοῦς, τὸ κληθὲν ὑπὸ τοῦ ἀγγέλου πρὸ τοῦ συλληφθῆναι αὐτὸν ἐν τῇ κοιλίᾳ» Λουκάς 2:21.

Η Περιτομή ήταν ταυτόχρονα και η τελετή ονοματοδοσίας. Και ενώ ή Γραφή αναφερόμενη στον Ιησού λέγει ότι «ἐπλήσθησαν αἱ ἡμέραι ὀκτὼ τοῦ περιτεμεῖν τὸ παιδίον, καὶ ἐκλήθη τὸ ὄνομα αὐτοῦ ᾿Ιησοῦς», οι αρνητές της Εβραϊκής καταγωγής του Ιησού λέγουν ότι δεν έγινε τελικώς Περιτομή !!! Ισχυρίζονται ότι η Γραφή δεν λέγει ότι τελικώς έγινε  η Περιτομή, απλώς ότι συμπληρώθηκαν οι ημέρες… για να γίνει η Περιτομή ! Δεν εξηγούν βέβαια οι αιρετικοί αυτοί ΓΙΑΤΙ η Γραφή αναφέρεται στην συμπλήρωση των  ημερών που σύμφωνα με τον Νόμο του Μωϋσή γίνονταν η Περιτομή, αν τελικά αυτή δεν έγινε !

Όμοια  φρασεολογία χρησιμοποιεί η Γραφή και για την Περιτομή- ονοματοδοσία του Ιωάννη του Βαπτιστή. « Καὶ ἐγένετο ἐν τῇ ὀγδόῃ ἡμέρᾳ ἦλθον περιτεμεῖν τὸ παιδίον, καὶ ἐκάλουν αὐτὸ ἐπὶ τῷ ὀνόματι τοῦ πατρὸς αὐτοῦ Ζαχαρίαν.  καὶ ἀποκριθεῖσα ἡ μήτηρ αὐτοῦ εἶπεν· οὐχί, ἀλλὰ κληθήσεται ᾿Ιωάννης» Λουκάς 1: 59-60. Μήπως και στον υιό του Εβραίου Ιερέως Ζαχαρία δεν έγινε Περιτομή ;  Έλεος με την ανοησία των Ελληνολατρών !

« Καὶ ἦλθεν εἰς τὴν Ναζαρέτ, οὗ ἦν τεθραμμένος, καὶ εἰσῆλθε κατὰ τὸ εἰωθὸς αὐτῷ ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῶν σαββάτων εἰς τὴν συναγωγήν, καὶ ἀνέστη ἀναγνῶναι.  καὶ ἐπεδόθη αὐτῷ βιβλίον ῾Ησαΐου τοῦ προφήτου» Λουκάς 4: 16-17.

Ο Ιησούς Χριστός αν δεν είχε κάνει Περιτομή δεν θα μπορούσε να εισέλθει στην Συναγωγή και να διαβάζει τους Προφήτες !

« ἐν ᾧ καὶ περιετμήθητε περιτομῇ ἀχειροποιήτῳ ἐν τῇ ἀπεκδύσει τοῦ σώματος τῶν ἁμαρτιῶν τῆς σαρκός, ἐν τῇ περιτομῇ τοῦ Χριστοῦ,  συνταφέντες αὐτῷ ἐν τῷ βαπτίσματι» Κολοσσαείς 2: 11-12.

Η Αγία Γραφή σαφώς ομιλεί για «περιτομῇ τοῦ Χριστοῦ». Γιατί λοιπόν αρνούνται μερικοί την Περιτομή του Ιησού ; Ας παύσουν να διαδίδουν άστοχες διδαχές μιμούμενοι τον Δοκητισμό !

Η ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΥΠΟΣ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ

Μια και αναφερθήκαμε στο χωρίο Κολοσσαείς 2: 11-12, καλό θα ήταν να σημειώσουμε και τα εξής :

Το Χριστιανικό Βάπτισμα χαρακτηρίζεται από τον Απόστολο Παύλο «περιτομῇ ἀχειροποίητος» =Περιτομή που γίνεται χωρίς χέρι. Αυτό σημαίνει ότι η χειροποίητη Περιτομή του Νόμου, στην οποία υποβλήθηκε και ο Ιησούς διότι « ὅτε δὲ ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον   ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράσῃ» Γαλάτας 4:4-5, ήταν λοιπόν αυτή η χειροποίητη Περιτομή τύπος του Χριστιανικού Βαπτίσματος.

Αφού λοιπόν η χειροποίητη Περιτομή ήταν τύπος της αχειροποίητης Περιτομής (Χριστιανικό Βάπτισμα), γιατί οι Προτεστάντες αιρετικοί αρνούνται τον ΝΗΠΙΟΒΑΠΤΙΣΜΟ ; Πολύ περισσότερο ακατανόητη είναι η άρνηση του Νηπιοβαπτισμού εκ μέρους των αιρετικών δεδομένου ότι δεν υπάρχει ούτε ένα εδάφιο της Βίβλου που να απαγορεύει τον Νηπιοβαπτισμό!!! 

Η χειροποίητη Περιτομή γίνονταν στα νεογγέννητα αρσενικά βρέφη την 8η ημέρα. Το Χριστιανικό Βάπτισμα (αχειροποίητη Περιτομή) γιατί να μην γίνεται στα Νήπια ;

« ἐν ᾧ καὶ περιετμήθητε περιτομῇ ἀχειροποιήτῳ ἐν τῇ ἀπεκδύσει τοῦ σώματος τῶν ἁμαρτιῶν τῆς σαρκός, ἐν τῇ περιτομῇ τοῦ Χριστοῦ,  συνταφέντες αὐτῷ ἐν τῷ βαπτίσματι» Κολοσσαείς 2: 11-12.

«οἱ πατέρες ἡμῶν πάντες ὑπὸ τὴν νεφέλην ἦσαν, καὶ πάντες διὰ τῆς θαλάσσης διῆλθον,  καὶ πάντες εἰς τὸν Μωϋσῆν ἐβαπτίσαντο ἐν τῇ νεφέλῃ καὶ ἐν τῇ θαλάσσῃ,  καὶ πάντες τὸ αὐτὸ βρῶμα πνευματικὸν ἔφαγον,  καὶ πάντες τὸ αὐτὸ πόμα πνευματικὸν ἔπιον· ἔπινον γὰρ ἐκ πνευματικῆς ἀκολουθούσης πέτρας, ἡ δὲ πέτρα ἦν ὁ Χριστός.  ἀλλ᾿ οὐκ ἐν τοῖς πλείοσιν αὐτῶν εὐδόκησεν ὁ Θεός· κατεστρώθησαν γὰρ ἐν τῇ ἐρήμῳ.  Ταῦτα δὲ τύποι ἡμῶν ἐγενήθησαν» Α Κορινθίους 10: 1-6.

Ολόκληρος ο Εβραϊκός λαός (άνδρες, γυναίκες και νήπια) «ἐβαπτίσαντο ἐν τῇ νεφέλῃ καὶ ἐν τῇ θαλάσσῃ». Αυτά που συνέβησαν στους Εβραίους, «τύποι ἡμῶν ἐγενήθησαν». Η  βάπτιση των Εβραίων κάθε ηλικίας και φύλου ήταν τύπος – σύμβολο του Χριστιανικού Βαπτίματος. 

Ας μην λέγουν λοιπόν οι διάφοροι Προτεστάντες ότι ο νηπιοβαπτισμός είναι αντίθετος με την Γραφή !

« Πέτρος δὲ ἔφη πρὸς αὐτούς· μετανοήσατε, καὶ βαπτισθήτω ἕκαστος ὑμῶν ἐπὶ τῷ ὀνόματι ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν, καὶ λήψεσθε τὴν δωρεὰν τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος.  ὑμῖν γάρ ἐστιν ἡ ἐπαγγελία καὶ τοῖς τέκνοις ὑμῶν καὶ πᾶσι τοῖς εἰς μακράν, ὅσους ἂν προσκαλέσηται Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν» Πράξεις 2: 38-39.

Το Βάπτισμα γίνεται «εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν». Το Χριστιανικό Βάπτισμα καθαρίζει από αμαρτίες δεν είναι συμβολικό μόνο όπως νομίζουν οι αιρετικοί.

Η λήψη του Αγίου Πνεύματος κατόπιν του Βαπτίσματος δεν αφορά μόνο τους ενήλικες αλλά και τα παιδία –« ὑμῖν γάρ ἐστιν ἡ ἐπαγγελία καὶ τοῖς τέκνοις ὑμῶν». Πού είναι οι πολέμιοι του Νηπιοβαπτισμού Προτεστάντες ;  Στο Ματθαίος 2:16 ονομάζονται «παιδία» τα νήπια «ἀπὸ διετοῦς καὶ κατωτέρω»- «Τότε ῾Ηρῴδης ἰδὼν ὅτι ἐνεπαίχθη ὑπὸ τῶν μάγων, ἐθυμώθη λίαν, καὶ ἀποστείλας ἀνεῖλε πάντας τοὺς παῖδας τοὺς ἐν Βηθλεὲμ καὶ ἐν πᾶσι τοῖς ὁρίοις αὐτῆς ἀπὸ διετοῦς καὶ κατωτέρω,  κατὰ τὸν χρόνον ὃν ἠκρίβωσε παρὰ τῶν μάγων.  τότε ἐπληρώθη τὸ ρηθὲν ὑπὸ ῾Ιερεμίου τοῦ προφήτου λέγοντος·  φωνὴ ἐν Ραμᾷ ἠκούσθη, θρῆνος καὶ κλαυθμὸς καὶ ὀδυρμὸς πολύς· Ραχὴλ κλαίουσα τὰ τέκνα αὐτῆς, καὶ οὐκ ἤθελε παρακληθῆναι, ὅτι οὐκ εἰσίν». 

Αν τα νήπια εξαιρούνταν του Βαπτίσματος και της λήψεως του Αγίου Πνεύματος θα το δήλωνε αυτό ο Απόστολος Πέτρος που ομίλησε για «τέκνα».

Τα τέκνα των αιρετικών  Πεντηκοστιανών  Βαπτίζονται ; Λαμβάνουν Άγιο Πνεύμα ; Και αν όχι γιατί ; Ορίζει η Γραφή ηλικιακό όριο για την  Βάπτιση των τέκνων και την λήψη του Αγίου Πνεύματος ; Όχι !

Όπως η Γραφή αναφέρει περίπτωση που πρώτα γίνεται η λήψη του Αγίου Πνεύματος και κατόπιν ακολουθεί το Βάπτισμα (Πράξεις 10: 44- 48) και περίπτωση που πρώτα γίνεται το Βάπτισμα και μετά ακολουθεί η λήψη του Αγίου Πνεύματος (Πράξεις 2: 38-39), έτσι αναφέρει η Γραφή και την σειρά « ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται» Μάρκος 16:16 για τους ενήλικες , αλλά και την αντίθετη σειρά – «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος,  διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν» Ματθαίος 28: 19-20 για τα νήπια.

Στο εδάφιο Ματθαίος 28: 19-20 ο Ιησούς δίνει εντολή στους Αποστόλους να εκχριστιανίσουν τον κόσμο. Ο εκχριστιανισμός του κόσου θαγίνει με δύο τρόπους που εκφράζονται με δύο τροπικές μετοχές. Την μετοχή «βαπτίζοντες» και την μετοχή «διδάσκοντες». Η μετοχή «βαπτίζοντες» όμως προηγείται της μετοχής «διδάσκοντες».  Όμως οι αιρετικοί κάνουν πως δεν βλέπουν την σειρά των λέξεων σε αυτό το εδάφιο και μας τονίζουν μόνο την σειρά των λέξεων του εδαφίου Μάρκος 16:16 ! 

Είναι ασυνεπείς. Εφαρμόζουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στην ερμηνεία τους. Μερικοί εξ αυτών, για να δικαιώσουν την πεπλανημένη άρνηση του Νηπιοβαπτισμού, λέγουν ότι η έννοια της διδασκαλίας στο εδάφιο Ματθαίος 28: 19-20 υπάρχει και στην λέξη «μαθητεύσατε» που προηγείται της λέξεως «βαπτίζοντες» ! Λάθος ! «μαθητεύσατε» δεν σημαίνει διδάξατε αλλά κάντε Μαθητές= Χριστιανούς, εκχριστιανίσατε δηλαδή. Η έννοια της διδασκαλίας περιέχεται στην λέξη «διδάσκοντες».

Για να γίνει περισσότερο κατανοητή η σημασία της λέξεως «μαθητεύσατε» παραθέτω σχετικό εδάφιο από τις Πράξεις των Αποστόλων : «Εὐαγγελισάμενοί τε τὴν πόλιν ἐκείνην καὶ μαθητεύσαντες ἱκανοὺς  ὑπέστρεψαν εἰς τὴν Λύστραν» Πράξεις 14:21.

Οι Απόστολοι «Εὐαγγελισάμενοί τε τὴν πόλιν ἐκείνην», δίδαξαν το Ευαγγέλιο σε όλη την  πόλη και  «μαθητεύσαντες ἱκανοὺς» , έκαναν Μαθητές (Χριστιανούς) αρκετούς, όχι όλους. 

Σε αυτό το εδάφιο είναι ξεκάθαρη η έννοια του «μαθητεύω»= εκχριστιανίζω.  

Όλη η πόλη άκουσε το Ευαγγέλιο (εδιδάχθη δηλαδή), αλλά δεν έγιναν Μαθηταί όλοι.


ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ