Διάλογος για την αίρεση "Εξελικτική Δημιουργία Exeldim" στο "Αντιαιρετικό Εγκόλπιο"


Διάλογος για την αίρεση "Εξελικτική Δημιουργία Exeldim" στο "Αντιαιρετικό Εγκόλπιο"

Link: http://egolpio.wordpress.com/2013/10/04/%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%BF%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%B9%CF%86%CF%84%CE%AF%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%AC%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%BF/

19
THOUGHTS ON “ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ: ΟΑΝΑ ΙΦΤΙΜΕ – ΑΛΕΞΑΝΤΡΟΥ ΙΦΤΙΜΕ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ”

  1. Και όμως, ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης αναφέρει, ότι ο πρώτος άνθρωπος δεν ήταν ο Αδάμ!
    “Όταν ο λόγος λέγει ότι ο Θεός εδημιούργησε τον άνθρωπο, δηλώνει με αυτή την αοριστία της έννοιας όλο το ανθρώπινο γένος. Γιατί δεν ονομάζεται ο Αδάμ τώρα, ταυτόχρονα με τη δημιουργία, καθώς λέγει στη συνέχεια η διήγηση. Αλλά όνομα για τον άνθρωπο που δημιουργήθηκε δεν ήταν ο τάδε, αλλά είναι όλο το ανθρώπινο γένος. Με αυτό το γενικό όνομα οδηγούμαστε να εννοήσουμε, ότι σύμφωνα με την πρόγνωση και τη δύναμη του Θεού, περικλείεται ολόκληρη η ανθρωπότητα μέσα στην πρώτη δημιουργία” (PG44. 185BCD).
    Ο δε Μάξιμος Ομολογητής καταγράφει, ότι αν ο άνθρωπος δεν προήρχετο από τα ζώα δεν θα μπορούσε να συντελέσει στη σωτηρία της υπόλοιπης κτίσης:
    Στο έργο του αγίου Μαξίμου (περί διαφόρων αποριών των αγίων Διονυσίου και Γρηγορίου) αναφέρονται οι έννοιες: διαφορά και διαίρεση. Κατά τον άγιο Μάξιμο, άλλο είναι διαφορά, και άλλο διαίρεση. Ο άνθρωπος διαφέρει από τα άλλα ζώα, αλλά δεν είναι διηρημένος από αυτά. Γι’ αυτό και αν ερωτάτο σήμερα ο άγιος Μάξιμος, για τη σχέση ανθρώπου και άλλων ζώων, όπως αυτή προβάλλεται από τη σύγχρονη Βιολογία, θα έλεγε: «Ναι, ο άνθρωπος έχει βιολογικό δεσμό με τα άλλα ζώα, (όπως αποδεικνύει και η σύγχρονη Βιολογία). Αλλά και διαφέρει από αυτά ως προς το αυτεξούσιο και την ελευθερία». Η διαφορά δεν πρέπει να μας οδηγήσει στο να δεχθούμε διαίρεση, ωσάν ο άνθρωπος να μην ήταν ενωμένος με τη λοιπή δημιουργία, οπότε και θα ήταν αδύνατος ο ρόλος του ως μεσίτου μεταξύ Θεού και κόσμου, στον οποίο ρόλο επιμένει ο άγιος Μάξιμος τόσο πολύ. Αλλά και η βιολογική του ένωση με τα λοιπά ζώα, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει και διαφορά. Γιατί τα ζώα στερούνται του αυτεξουσίου και τής ελευθερίας που έχει ο άνθρωπος. Αν λοιπόν αρνηθούμε τη βιολογική συνέχεια τού ανθρώπου με τα άλλα ζώα, τότε η μεσιτεία τού ανθρώπου μεταξύ υλικού κόσμου και Θεού, καθίσταται αδύνατη. Και αν δεν δεχθούμε τη διαφορά μεταξύ αυτών των δύο, τότε η μεσιτεία αυτή καθίσταται ανελεύθερη και αναγκαστική. Και αυτό έχει πελώρια σημασία, (η φιλοσοφική αυτή θέση τού αγίου Μαξίμου), ότι άλλο διαφορά και άλλο διαίρεση. Η κοσμολογία λοιπόν τού αγίου Μαξίμου, είναι ανθρωποκεντρική. Ο άνθρωπος είναι κεκλημμένος από τον Θεό, να υπηρετήσει την ενότητα της δημιουργίας και την ανύψωσή της σε κοινωνία με τον Θεό. Δεν είναι όμως η κοσμολογία του ανθρωπομονιστική. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να νοηθεί αποκομμένος από τη λοιπή υλική δημιουργία. Είναι και αυτός μέρος της. Και ό, τι συμβαίνει στην υλική δημιουργία έχει άμεσες επιπτώσεις και σ’ αυτόν (Δ. Στανιλοάε).
    ΙΚ
  2. Με εσάς κύριε ΙΚ πρέπει να συμβαίνουν δύο τινά.

    Ή κάνετε κακή αντιγραφή κακών αντιγράφων, τα οποία ποτέ δεν ελέγξατε, αλλά αραδιάζετε κατεβατά, τα πρόσφορα στην εξελικτική σας εμμονή, ή ενσυνείδητα και με πρόθεση κολοβώνετε τα πατερικά αποσπάσματα και τα παρουσιάζεται ωσάν τάχα να συμφωνούν προς τον “των προαδαμιτών λήρο” (Ευγένιος Βούλγαρης).

    Θέλω να πιστεύω πως συμβαίνει το πρώτο, καθώς αναρτήσατε απόσπασμα από μια συνάφεια δύο σελίδων δίνοντας μάλιστα και παραπομπή PG 44 185 BCD, απόσπασμα έξι-εφτά σειρών.
    Προφανώς σας διέφυγε, θελω να πιστεύω, ότι στο C αναφέρεται το εξής:
    “ούτως οίμαι καθάπερ εν ενί σώματι όλον το της ανθρωπότητος πλήρωμα τη προγνωστική δυνάμει παρά του θεού των όλων περισχεθήναι, και τούτο διδάσκειν τον λόγον ειπόντα, ότι και εποίησεν ο θεός τον άνθρωπον, και κατ’εικόνα θεού εποίησεν αυτόν”.
    Μετάφραση
    “έτσι νομίζω πως, καθώς σε έ ν α σ ώ μ α π ε ρ ι έ χ ε τ α ι όλο το πλήρωμα της ανθρωπότητος σύμφωνα με την προγνωστική δύναμη του θεού, αυτό διδάσκει ο λόγος που λέει και εποίσεν ο θεός τον άνθρωπον, κατ’εικόνα θεού εποίησεν αυτόν”.
    Η ανάρτησή σας προδίδει ασχετοσύνη με τα πατερικά κείμενα, η δε εμμονή σας υστεροβουλία.
    Το του αγίου Μάξιμου δεν θα το σχολιάσω, καθώς είναι τοις πάσι γνωστό πως συγγενεύουμε με την άλογη κτίση κατά την ύλη-ακόμα και με την λάσπη- και πως ο συγκεκριμένος πατέρας αυτό μόνο εννοεί και κατ’ουδένα τρόπο την εξέλιξη των ειδών.
  3. Κάποιες παρατηρήσεις:

    1/ Πράγματι έτσι είναι, όπως τα λέγει ο άγιος: Πράγματι, ο Θεός εποίησε τον άνθρωπο (τον ανώνυμο, όχι τον Αδάμ) την έκτη ημέρα, μόνο κατ’ εικόνα και τον ευλόγησε αυτόν και την γυναίκα του, ώστε να κάνει πολλά παιδιά. Κατόπιν, την έβδομη ημέρα (ημέρα καταπαύσεως) κάποιος άνθρωπος (με τη θέλησή του) εισέρχεται στον ετοιμασμένο Παράδεισο (όπου δεν επιτρέπεται να κάνει παιδιά, καθότι: “ούτε γαμούσιν, ούτε εκγαμίζονται”). Αυτός είναι ο Αδάμ, ο πρώτος άνθρωπος, που θεώθηκε και όχι ο πρώτος άνθρωπος, που πλάστηκε και είναι γνωστό, ότι ο Θεός δεν σε “φυτεύει” στον Παράδεισο, αν δεν το ζητήσεις.

    2/ Φαίνεται, ότι ο π. Δ. Στανιλοάε, που αναφέρει, ότι ο άγιος Μάξιμος λέγει, ότι αν ο άνθρωπος δεν προέρχεται από τα ζώα, δεν μπορεί να συντελέσει και στη σωτηρία της υπόλοιπης κτίσης, μας παραπλανά.
    3/ Φαίνεται, ότι μας παραπλανούν και οι άγιοι: Γρηγόριος Θεολόγος, Ι. Χρυσόστομος, Κύριλλος Αλεξανδρείας, Ι. Δαμασκηνός και Σεραφείμ του Σάρωφ, που μας τονίζουν την προέλευση του ανθρώπου από το ζωϊκό βασίλειο.
    4/ Στη Φιλοκαλία των ιερών νηπτικών διαβάζουμε:
    «Ο άνθρωπος μόνος του Θεού δεκτικός εστι. Τούτω γαρ μόνω τω ζώω ομιλεί ο Θεός, νυκτός μεν δι’ ονείρων, ημέρας δε δια του νου» (Α΄, 25, ρνθ΄).
    «το νοερόν και λογικόν ζώον, ο άνθρωπος, μόνος εκ πάντων εστι κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού» (Β΄, 238, 4).
    Παράξενο πράγμα, να αναφέρεται, ότι ο άνθρωπος είναι ζώο (αλλά μη προερχόμενο από τα ζώα)!

    ΙΚ
  4. ΙΚ

    καλώς ήρθατε στην Ορθόδοξη θεολογία! Έχουμε κι άλλα περίεργα,αν ενδιαφέρεστε. Παραδείγματος χάριν, έχουμε μια παράξενη Ανάσταση, έχουμε μια περίεργη μεταβολή άρτου και οίνου σε Σώμα και Αίμα, έχουμε δημιουργία εκ του μη όντος και άλλα πολλά…Δεν βρίσκετε; Αισθάνεστε ότι παραβιάζουν τη λογική σας σκέψη;Αισθάνεστε την ανάγκη να εκλογικεύσετε κάποια από αυτά;Μπορείτε να στραφείτε προς τον Σχολαστικισμό κι εκεί θα αλιεύσετε πληθώρα επιχειρημάτων και τεκμηρίων.Ήδη σε κατήχηση του πάπα Πίου βρίσκονται κάποια σπέρματα αποδοχής της εξελικτικής θεωρίας.

    Η Εκκλησία αντιμετώπισε δυο φορές το δίλημμά σας,την πρώτη δια του Παύλου και τη δεύτερη διά του Γρηγορίου Παλαμά.Είναι ξεκάθαρο πως η νοοτροπία σας είναι ξεκάθαρα νεοβαρλααμική.
    Εμένα μου κάνει εντύπωση το εξής περίεργο και συνάμα ενοχλητικό.
    Καταφέρατε σε δύο μόνο σειρές να συμφωνήσετε και να διαφωνήσετε ταυτόχρονα με τον εαυτό σας και με τον άγιο Γρηγόριο.Σας παρέθεσα το χαραχτηριστικότατο απόσπασμα ότι

    “σε έ ν α σ ώ μ α π ε ρ ι έ χ ε τ α ι όλο το πλήρωμα της ανθρωπότητος ” και είναι ηλίου φαεινότερο ότι πρόκειται για τον πρωτόπλαστο Αδάμ,και απαντάτε “έτσι είναι όπως τα λέει” μόνο που δεν είναι ο Άδάμ,αλλά “ο ανώνυμος”….Συγγνώμη, έχετε βάλει κάποιο στοίχημα να ξεπεράσετε τον Μαυρομάγουλο σε ασυναρτησία;

    Τα ίδια αραδιάσετε και τον περασμένο Φεβρουάριο και σας έδειξα ότι το Αδάμ μεταφράζεται ως άνθρωπος, ως χωματένιος κι ως…Αδάμ.Δεν υπάρχει στο πρωτότυπο άλλη λέξη για το άνθρωπος κι άλλη για το όνομα.Δεν είναι καν όνομα,όπως τα γνωρίζουμε σήμερα αλλά χαραχτηριστικό περιγραφικό.
    Αντιγράφω το σχόλιό μου της 16 Φεβρουαρίου:
    {Πριν το Γεν. 2. 7-20 υπάρχει το Γεν. 1. 26-31. Εκεί λέγει, ότι ο Θεός θέλησε να δημιουργήσει άνθρωπο (όχι τον Αδάμ) κατ’ εικόνα και ομοίωση.
    Προφανώς αγνοείτε τα κείμενα.
    2 וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֔ים נַֽעֲשֶׂ֥ה אָדָ֛ם בְּצַלְמֵ֖נוּ כִּדְמוּתֵ֑נוּ וְיִרְדּוּ֩ בִדְגַ֙ת הַיָּ֜ם וּבְע֣וֹף הַשָּׁמַ֗יִם (Gen 1:26 WTT)
    אָדָ֛ם a·da m man, mankind
    Το εβραικό έχει Αδάμ σε όλες τις αναφορές του στον Αδάμ ή τον “άνθρωπο” στη Γένεση!
    Αυτό που σας φαίνεται σαν ανώνυμη αναφορά έχει την εξήγηση ότι προέρχεται ολόκληρη η περικοπή από τον Γιαχβιστή (κώδικα) κι όχι από τον Ιερατικό.Τα πρώτα κεφάλαια της Γένεσης είναι αποτέλεσμα της ένωσης των δύο κωδίκων.Δεν πρόκειται για δύο διαφορετικές διηγήσεις διαφορετικών δημιουργιών,αλλά για διαφορετικές διηγήσεις (γενική-ειδική) της ίδιας δημιουργίας του ανθρώπου.}
    Επίσης:
    (1:27) וַיִּבְרָ֨א אֱלֹהִ֤ים ׀ אֶת־ הָֽאָדָם֙ בְּצַלְמ֔וֹ בְּצֶ֥לֶם אֱלֹהִ֖ים בָּרָ֣א אֹת֑וֹ זָכָ֥ר וּנְקֵבָ֖ה בָּרָ֥א אֹתָֽם׃
    הָֽאָדָם֙= ha adam = τον άνθρωπο…
    (2:7) וַיִּיצֶר֩ יְהוָ֨ה אֱלֹהִ֜ים אֶת־ הָֽאָדָ֗ם עָפָר֙ מִן־ הָ֣אֲדָמָ֔ה וַיִּפַּ֥ח בְּאַפָּ֖יו נִשְׁמַ֣ת חַיִּ֑ים וַֽיְהִ֥י הָֽאָדָ֖ם לְנֶ֥פֶשׁ חַיָּֽה׃
    הָֽאָדָ֗ם= ha adam = τον άνθρωπο
    (2:15) וַיִּקַּ֛ח יְהוָ֥ה אֱלֹהִ֖ים אֶת־ הָֽאָדָ֑ם וַיַּנִּחֵ֣הוּ בְגַן־ עֵ֔דֶן לְעָבְדָ֖הּ וּלְשָׁמְרָֽהּ׃
    הָֽאָדָ֗ם= ha adam = τον άνθρωπο
    (2:23) וַיֹּאמֶר֮ הָֽאָדָם֒ זֹ֣את הַפַּ֗עַם עֶ֚צֶם מֵֽעֲצָמַ֔י וּבָשָׂ֖ר מִבְּשָׂרִ֑י לְזֹאת֙ יִקָּרֵ֣א אִשָּׁ֔ה כִּ֥י מֵאִ֖ישׁ לֻֽקֳחָה־ זֹּֽאת׃
    הָֽאָדָם֒= ο άνθρωπος/Αδάμ (είπεν)}
  5. Ανέστης Καλλίνικος permalink

    Φεβρουαρίου 16, 2013 8:45 μμ

    ΙΚ λέτε:

    Στο επόμενο κεφάλαιο της Γένεσης ο ανώνυμος άνθρωπος της 6ης ημέρας λαμβάνει το καθ’ ομοίωσιν και ωνομάζεται Αδάμ.

    Σας απαντάει ο Νύσσης:

    βουλὴ δύο εἶχε· τὸ Κατ᾽ εἰκόνα καὶ τὸ Καθ᾽ ὁμοίωσιν. ἡ δημιουργία

    τὸ ἓν ἔχει μόνον, τὸ Κατ᾽ εἰκόνα. μὴ ἄλλως ἡ βουλὴ καὶ ἄλλως τὸ
    ποίημα; μὴ μεταμέλειά τις ἐν τῷ ποιεῖν παρηκολούθησεν ἢ ἀτονία
    τύχον τοῦ ποιοῦντος μεγάλα μὲν προελομένου μικρὰ δὲ ἀποτελέσαντος;
    ἢ μή που ἀδολεσχία ἐν τοῖς προτέροις λόγοις ὑποληφθείη καὶ περιττὴ
    ἡ τοῦ δευτέρου προσθήκη, ὡς τῶν δύο λέξεων τὴν αὐτὴν ἔννοιαν
    ἐχουσῶν καὶ τὸ αὐτὸ ἀπαραλλάκτως σημαινουσῶν; ἀλλ᾽ ὅπερ ἂν ἐκ
    τούτων ἁπάντων ὑπονοήσωμεν καὶ προφασισώμεθα, εἰς κατηγορίαν
    τοῦτο τῆς γραφῆς οὐ μετρίαν ἀποτελευτήσει. εἴτε γὰρ ὡς παρέλκον
    τι τὸ Καθ᾽ ὁμοίωσιν εἴποι τις, ὡς δὶς τὸ αὐτὸ λέγειν, ἀργὸν ἐλέγχει τὸ
    ῥῆμα καὶ βλασφημία δεινὴ τοῦτο κατὰ τῆς γραφῆς, ἥτις οὐκ οἶδέ ποτε
    ἀργολογεῖν. οὐκοῦν ἀναγκαῖα καὶ ἄμφω καὶ ἰδιοσήμαντα τό τε
    Κατ᾽ εἰκόνα καὶ τὸ Καθ᾽ ὁμοίωσιν.

    μὴ μεταμέλειά τις ἐν τῷ ποιεῖν παρηκολούθησεν ἢ ἀτονία

    τύχον τοῦ ποιοῦντος

    ὡς τῶν δύο λέξεων τὴν αὐτὴν ἔννοιαν

    ἐχουσῶν καὶ τὸ αὐτὸ ἀπαραλλάκτως σημαινουσῶν

    ἀλλ᾽ ὅπερ ἂν ἐκ

    τούτων ἁπάντων ὑπονοήσωμεν καὶ προφασισώμεθα, εἰς κατηγορίαν

    τοῦτο τῆς γραφῆς οὐ μετρίαν ἀποτελευτήσει
    ἀργὸν ἐλέγχει τὸ

    ῥῆμα καὶ βλασφημία δεινὴ τοῦτο κατὰ τῆς γραφῆς

  6. Gregorius Nyssenus Theol., Ad Simplicium de fide

    Volume 3,1, page 65, line 12

    Οἱ δὲ λέγοντες τὸ γεννητὸν τῷ ἀγεννήτῳ εἶναι κατὰ

    τὴν φύσιν ἀνόμοιον διδαχθήτωσαν μὴ μωραίνειν ἐκ τοῦ κατὰ

    τὸν Ἄβελ καὶ τὸν Ἀδὰμ ὑποδείγματος· καὶ γὰρ καὶ ὁ
    Ἀδὰμ κατὰ τὴν φυσικὴν τῶν ἀνθρώπων γέννησιν οὐκ ἐγεν-
    νήθη, ὁ δὲ Ἄβελ ἐκ τοῦ Ἀδὰμ ἐγεννήθη.

    Gregorius Nyssenus Theol., Ad Simplicium de fide

    Volume 3,1, page 65, line 16

    ἀλλὰ μὴν ὁ μὴ

    γεννηθεὶς ἀγέννητος λέγεται καὶ ὁ γεννηθεὶς γεννητός·

    οὐδὲν δὲ ἐκώλυσε τὸ μὴ γεγεννῆσθαι τὸν Ἀδὰμ πρὸς
    τὸ ἄνθρωπον εἶναι.

    Gregorius Nyssenus Theol., Antirrheticus adversus Apollinarium

    Volume 3,1, page 169, line 11

    ἐκ γὰρ τοῦ Ἀδὰμ

    λέγει ἡ γραφὴ τὸ ἀνθρώπινον γενέσθαι καὶ πρῶτον ἐκεῖνον

    διὰ τῆς θείας δυνάμεως ἐκ γῆς φῦναι.
    Ελπίζω να μην κακοποιήστε περαιτέρω τον Γρηγόριο…
  7. Διαβάστε τα παρακάτω του αγ.Μαξίμου και δείτε πόσο καθαρά διευκρινίζει το επίμαχο θέμα:
    Maximus Confessor Theol., Quaestiones ad Thalassium

    Section 21, line 39

    Γενόμενος οὖν ὑπὲρ φιλανθρωπίας ὁ τοῦ θεοῦ μονογενὴς

    υἱὸς καὶ λόγος τέλειος ἄνθρωπος, διὰ τὸ ταύτης τῆς

    πονηρᾶς ἐξελέσθαι τὴν τῶν ἀνθρώπων φύσιν ἀμηχανίας, ἐκ
    μὲν τῆς κατὰ τὴν γένεσιν τοῦ Ἀδὰμ πρώτης συστάσεως
    λαβὼν…. (γένεσιν τοῦ Ἀδὰμ=δημιουργία κι όχι γέ ν ν ηση)

    Maximus Confessor Theol., Quaestiones ad Thalassium

    Section 61, line 111

    Ὡς γὰρ Ἀδὰμ ὁ

    προπάτωρ, τὴν θείαν ἐντολὴν παραβάς, ἄλλην ἀρχὴν γε-

    νέσεως, ἐξ ἡδονῆς μὲν συνισταμένην, εἰς δὲ τὸν διὰ πόνου
    θάνατον τελευτῶσαν, τῇ φύσει παρὰ τὴν πρώτην παρ-
    εισήγαγε καί, ἐπινοήσας κατὰ τὴν συμβουλὴν τοῦ ὅφεως
    ἡδονὴν οὐκ οὖσαν προλαβόντος πόνου διάδοχον, ἀλλὰ
    μᾶλλον εἰς πόνον περαιουμένην, πάντας τοὺς ἐξ αὐτοῦ
    σαρκὶ κατ’ αὐτὸν γεννωμένους διὰ τὴν ἐξ ἡδονῆς ἄδικον
    ἀρχὴν εἶχε συνυπαγομένους αὐτῷ δικαίως πρὸς τὸ διὰ
    πόνου κατὰ τὸν θάνατον τέλος…

    {ἄλλην ἀρχὴν γε ν έσεως(=άλλη αρχή δημιουργίας),

    ἐξ ἡδονῆς μὲν συνισταμένην(=που σινίσταται στην εξ ηδονής γέννηση)..

    επινοήσας(=επινόησε)……
    ἡδονὴν οὐκ οὖσαν(εφόσον ηδονή δεν υπήρχε)…..
    πάντας τοὺς ἐξ αὐτοῦ σαρκὶ κατ’ αὐτὸν γε ν ν ωμένους διὰ τὴν ἐξ ἡδονῆς ἄδικον ἀρχὴν(όλους τους κατά σάρκα εξ αυτού γε ν ν ώμενους μέσω της άδικης αρχής της παιδοποιίας της εξ ηδονής)}

    Maximus Confessor Theol., Quaestiones ad Thalassium

    Section 61, line 138

    Ὡς γὰρ

    τοῦ Ἀδὰμ ἡ καθ’ ἡδονὴν ζωὴ θανάτου καὶ φθορᾶς γέγονε

    μήτηρ, οὕτως καὶ ὁ διὰ τὸν Ἀδὰμ τοῦ κυρίου θάνατος,
    ὑπάρχων τῆς ἐκ τοῦ Ἀδὰμ ἐλεύθερος ἡδονῆς, ἀϊδίου
    γεννήτωρ γίνεται ζωῆς.

    (τοῦ Ἀδὰμ ἡ καθ’ ἡδονὴν ζωὴ θανάτου καὶ φθορᾶς γέγονε

    μήτηρ)

    Maximus Confessor Theol., Quaestiones ad Thalassium

    Section 61, line 216

    Οὐκοῦν, ὥσπερ διὰ τὸν Ἀδάμ, τὸν ὑποστήσαντα διὰ τῆς

    παρακοῆς τὸν καθ’ ἡδονὴν τῆς γενέσεως νόμον καὶ τὸν

    δι’ αὐτὸν κατακριθέντα τῆς φύσεως θάνατον, πάντες οἱ ἐκ
    τοῦ Ἀδὰμ τὸ εἶναι λαβόντες κατὰ τὸν ἐξ ἡδονῆς τῆς
    γενέσεως νόμον εἶχον ἀναγκαίως…

    (διὰ τὸν Ἀδάμ, τὸν ὑποστήσαντα διὰ τῆς παρακοῆς τὸν καθ’ ἡδονὴν τῆς γενέσεως νόμον=εξαιτίας του Αδάμ που έγινε δημιουργός του νόμου της καθ΄ηδονήν γενέσεως με την παρακοή του..)
    Τα αφήνω ασχολίαστα.Πιστεύω φαίνεται ξεκάθαρα η διδασκαλία του αγ.Μαξίμου περί του αγεννήτου,αλλά δημιουργημένου Αδάμ.

    Για αυτό ήμουν σίγουρος ότι θα κακοποιήσετε και τον Μάξιμο.

  8. Λυπάμαι,αλλά το σχόλιό σας {Οκτωβρίου 7, 2013 10:09 μμ} είναι επιτομή ασυναρτησίας και κακοδοξίας.Εμπίπτετε και σε κανονικά επιτίμια,όπως ορίζει ο 19ος Κανόνας της Πενθέκτης περί αγιογραφικής ερμηνείας.

    Ελπίζω να μην επαναλάβετε και μετά εξαμήνου τα ίδια,βρείτε κάτι πιο πρωτότυπο.

  9. Αγαπητέ αδελφέ

    Δεν θα παραθέσουμε “σεντόνια” ολόκληρα από αποσπάσματα των αγίων μας, όπου αναφέρεται, ότι ο άνθρωπος προέρχεται από τα ζώα, κάτι, που αποφεύγετε να θίξετε.

    Επαναλαμβάνουμε, ότι ο π. Δ. Στανιλοάε, ο οποίος σχολιάζει το έργο του αγίου Μαξίμου “περί διαφόρων αποριών των αγίων Διονυσίου και Γρηγορίου” παραπλανήθηκε και μας παραπλανά.
    Μερικά αποσπάσματα αγίων, που αναφέρουν, ότι ο άνθρωπος είναι ζώον:
    ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΛΟΥΓΔΟΥΝΟΥ
    «Ο τέλειος άνθρωπος αποτελείται από την σύμμιξη της ψυχής, που λαμβάνει το Πνεύμα του Πατρός, και την πρόσμιξη εκείνης της σαρκικής φύσεως που επλάσθη κατ’ εικόνα του Θεού………. Αν όμως το Πνεύμα λείπει από την ψυχή, τότε εκείνος που είναι έτσι, είναι πραγματικά με φύση ζώου, και, έχοντας μείνει σαρκικός, θα είναι ένα ατελές ον, κατέχοντας μεν πράγματι το κατ’ εικόνα (του Θεού) κατά τον σχηματισμό του, αλλά μη έχοντας λάβει το καθ’ ομοίωσιν δια του Πνεύματος, κατ’ αυτόν τον τρόπο το ον αυτό θα είναι ατελές» (Κατά Αιρέσεων Ε΄ 6).
    ΙΩ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
    «Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, χουν λαβών από της γης. και ίνα μη δείξη το Πνεύμα το άγιον αλλότριον της δημιουργίας, ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν» (Λόγος εις την αρχήν της αγίας Τεσσαρακοστής, και εις εξορίαν του Αδάμ, και περί πονηρών γυναικών, PG 56. 530).
    ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
    «Την ανθρώπου ποίησιν και την εις το είναι πάροδον εξηγούμενος ο μακάριος Μωσής ειληφέναι τον Θεόν χουν από της γης διισχυρίζεται………. Πάσα γαρ η τελειότης τους πεποιημένοις δια τού Πνεύματος, όθεν και κατ’ εικόνα Θεού το τεχνηθέν εποιήθη ζώον, ως δια της μετουσίας τού Πνεύματος, προς αυτόν μεμορφωμένον» (Η Βίβλος τών θησαυρών, 34).
    «Τον άνθρωπον γαρ ούτω κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού γενέσθαι φαμέν, καθ’ ό και αγαθόν και δίκαιον πέφυκε το ζώον είναι. ….» (Κατά ανθρωπομορφιτών, 2, PG 76. 1080D-1081A).
    «…Ουκούν το ζώον μεν εμψυχώθη αρρήτω δυνάμει Θεού, και εν τη προς αυτόν ομοιώσει γέγονε, καθ’ ό πέφυκεν αγαθόν και δίκαιον, και αρετής απάσης είναι δεκτικόν. 2, PG 76. 1080D-1081A).
    ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΤΟΥ ΣΑΡΩΦ
    «Για τον στάρετς, όπως και για τους Πατέρες της Εκκλησίας, ο Αδάμ κυριαρχεί στην ιστορία, όχι μόνο, αλλά και όλης της κτίσεως. Η σκέψη του δεν έρχεται σε αντίθεση με τις διάφορες επιστημονικές θεωρίες, για την καταγωγή του ανθρώπου. Κατ’ αυτόν ο Αδάμ δημιουργήθηκε ζώον, όμοιο με τάλλα πλάσματα που ζουν στη γη, αν και ανώτερος απ’ όλα αυτά. Θα έμενε ζώον, αν δεν είχε δεχθεί «την πνοήν ζωής» -το Πνεύμα- που τον έκανε συγγενή με το Θεό. Ο άνθρωπος μόνο ζωοποιήθηκε από την ίδια την πνοή του Θεού, η ύπαρξή του θεμελιώνεται απ’ ευθείας στη χάρη του Αγίου Πνεύματος, λέγουν οι Πατέρες της Εκκλησίας» (Απομνημονεύματα του μαθητή του Μοτοβίλωφ).

    ΙΚ
  10. Παναγιώτης Μακρήςsaid:
    Μάλλον ο κύριος ΙΚ δεν έχει καταλάβει ότι τα παραπάνω χωρία που δημοσιεύει δεν αποδεικνύουν τίποτα σχετικά με την κοινή καταγωγή του ανθρώπου με τα ζώα. Ορίστε ένα παράδειγμα από αυτά τα οποία δημοσιεύσατε: «Αν όμως το Πνεύμα λείπει από την ψυχή, τότε εκείνος που είναι έτσι, είναι πραγματικά με φύση ζώου, και, έχοντας μείνει σαρκικός, θα είναι ένα ατελές ον, κατέχοντας μεν πράγματι το κατ’ εικόνα (του Θεού) κατά τον σχηματισμό του, αλλά μη έχοντας λάβει το καθ’ ομοίωσιν δια του Πνεύματος, κατ’ αυτόν τον τρόπο το ον αυτό θα είναι ατελές» (Κατά Αιρέσεων Ε΄ 6). Το παραπάνω χωρίο δεν αποδεικνύει τίποτε σχετικά με την κοινή καταγωγή του ανθρώπου με τα ζώα απλά ο Άγιος περιγράφει τις έννοιες του κατ’εικόνα και του καθ’ομοίωση.
    Συνέχεια
    ΙΩ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

    «Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον, χουν λαβών από της γης. και ίνα μη δείξη το Πνεύμα το άγιον αλλότριον της δημιουργίας, ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν» (Λόγος εις την αρχήν της αγίας Τεσσαρακοστής, και εις εξορίαν του Αδάμ, και περί πονηρών γυναικών, PG 56. 530).

    Το παραπάνω χωρίο πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά για πιο λόγο το δημοσιεύσατε όχι μόνο δεν αποδεικνύει την καταγωγή του ανθρώπου από τα ζώα αλλά αντιθέτως σας διαψεύδει κιόλας ορίστε η απόδειξη: Η φράση ΠΝΟΗ ΖΩΗΣ του Η φράση ΨΥΧΗ ΖΩΣΑεδαφίου Γένεση 2:7 είναι στα Εβραϊκά και δεν σημαίνει το Άγιον Πνεύμα !
    Η ίδια φράση υπάρχει και στο εδάφιο Γένεση 7:22 «και πάντα, όσα έχει πνοήν ζωής , και παν, ό ην επί της ξηράς, απέθανε» που αναφέρεται στο θάνατο των έμβιων όντων. Δηλαδή τα έμβια όντα που πέθαναν με τον κατακλυσμό είχαν Άγιο Πνεύμα ;;; Έχουν τα ζώα Άγιο Πνεύμα ; Είχαν οι ασεβείς που πνίγηκαν στον Κατακλυσμό ( «κατακλυσμόν κόσμω ασεβών επάξας» Β Πέτρου 2:5) Άγιο Πνεύμα; Σε αυτές τις γελοιότητες οδηγούν τα ψευδοεπιχειρήματα του Εξελικτικού Δημιουργισμού !
    Η φράση ΨΥΧΗ ΖΩΣΑ σημαίνει την βιολογικά ζωντανή ύπαρξη και όχι τον Πνευματικά ζωντανό Άνθρωπο. Ψυχές Ζώσες ονομάζονται και τα άλογα κτήνη χωρίς να έχουν πνευματική ζωή – «Και είπεν ο Θεός• εξαγαγέτω η γη ψυχήν ζώσαν κατά γένος, τετράποδα και ερπετά και θηρία της γης κατά γένος. και εγένετο ούτως» Γένεση 1:24.
    Η άποψη λοιπόν ότι ο Αδάμ ήταν ζωντανός βιολογικά πριν το εμφύσημα και κατόπιν αυτού έγινε και πνευματικά ζωντανός δεν ευσταθεί. Ο Αδάμ ήταν ένα χωμάτινο νεκρό άγαλμα και κατόπιν έγινε ζωντανή ύπαρξη.
    Πριν τον Αδάμ δεν υπήρχαν άνθρωποι, Προ- Αδαμιαίοι, όπως τους αποκαλούν οι οπαδοί της θρησκείας του Εξελικτικού Δημιουργισμού .
    «Ειμί μεν καγώ θνητός άνθρωπος ίσος άπασι και γηγενούς απόγονος ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΟΥ» Σοφία Σολομώντος 7:1
    ΠΡΩΤΟΠΛΑΣΤΟΣ ονομάζεται ο Αδάμ . Διότι όταν ΕΠΛΑΣΘΗ από το χώμα «τω δε Αδάμ ουχ ευρέθη βοηθός όμοιος αυτω» Γεν. 2:20.
    « Αδάμ γαρ πρώτος επλάσθη, είτα Εύα» Α Τιμόθεο 2:13

    ορίστε και ο σύνδεσμος από όπου αντέγραψα τα παραπάνω: http://www.egolpion.com/exeldim.el.aspx

    Τα ίδια έχω να πω και σχετικά με τα υπόλοιπα λόγια των Αγίων που δημοσιεύσατε ότι τίποτε δεν αποδεικνύουν.
  11. Συγγνώμη,αλλά προφανώς έχουμε προβλήματα “όρασης”.

    Βρείτε μου ένα απόσπασμα πατερικό που να κάνει λόγο για προέλευση από τα ζώα!

    Όχι δική σας κατανόηση ή ερμηνεία,αλλά αυτή την διατύπωση.
    Άντε για να τελειώνουμε με την παραποίηση των πατέρων!

    Τα σεντόνια ΙΚ ή δεν τα κατανοείτε ή σας είναι ενοχλητικά προφανώς.
  12. Για την πνοή ζωής, ότι είναι το άγιον Πνεύμα, αναφέρουν πολλοί Πατέρες:

    Μ. Βασίλειος:

    «Ενεφύσησε γαρ εις το πρόσωπον αυτού, τουτέστι μοίράν τινα της αυτού Χάριτος εναπέθετο τω ανθρώπω, ίνα τω ομοίως επιγινώσκη το όμοιον» (Δηλαδή του έδωσε τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, για να τον κάνει καθ’ ομοίωσιν!) (PG 29. 449B).
    Κύριλλος Αλεξανδρείας:
    «Ότι δε δια τού Πνεύματος εις εικόνα την θείαν κατεσφραγίζετο, πάλιν αυτός ημάς εδίδαξεν ειπών: «Και ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής». Ομού γαρ και ζωήν ενετίθει το Πνεύμα τω πλάσματι, και τους εαυτού χαρακτήρας θεοπρεπώς ενεσήμαινεν» (Ερμηνεία εις το κατά Ιωάννην ευαγγέλιον, PG 73. 204D).
    Αναστάσιος Σιναϊτης:
    «Τω δε ειπείν: «Και ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν», ου φανερόν εστιν, ότι του αγίου Πνεύματος την θείαν ενέργειαν εδήλωσε;» (Διάλεξις κατά Ιουδαίων» (PG 89. 1205C).
    Γρηγόριος Παλαμάς:
    «Αλλ’ ενεφύσησεν ούτος και την αρχήν εις το πρόσωπον του πρώτου πλάσματος. Τι δε ενεφύσησε; Πνοήν ζωής. Τι εστι πνοήν ζωής; Ψυχήν ζώσαν. Διδασκέτω σε Παύλος˙ «εγένετο ο πρώτος άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν». Τι δε εστι ζώσαν; αείζωον, αθάνατον, ταυτόν δ’ ειπείν λογικήν -η γαρ αθάνατος λογική– και ου τούτο μόνον, αλλά και κεχαριτωμένην θείως. Τοιαύτη γαρ όντως ζώσα ψυχή………. Τούτον τοίνυν ήδη τελών και δεικνύς ως ούτως εκείνος ο και την αρχήν δημιουργήσας δι’ εμφυσήματος τοις μαθηταίς εμφυσά και δι’ οικείου λόγου φανεροί το δώρημα ουκ αύθις λέγων ψυχήν εντίθημι, αλλά Πνεύμα, και Πνεύμα θείον αύθις τη μεταδόσει των χαρισμάτων την ψυχήν απεργάζομαι». (Συγγράμματα, τόμος Α’, Θεσσαλονίκη 1962, σελ. 85). Μας λέει εδώ ο άγιος, ότι ο Κύριος εμφύσησε στους μαθητές άγιο Πνεύμα, όπως και στον Αδάμ, για να δείξει ότι ήταν ο Ίδιος!
    Σεραφείμ του Σάρωφ:
    Πολλοί ερμηνεύουν, ότι όταν η Βίβλος λέει [ότι] ο Θεός ενεφύσησεν την πνοή της ζωής στο πρόσωπο του πρώτου Αδάμ και ότι τον δημιούργησε από το χώμα της γης [Γεν. β' 7], ότι αυτό σημαίνει ότι μέχρι τη στιγμή εκείνη ο Αδάμ δεν είχε ψυχή και ανθρώπινο πνεύμα, και ότι τάχα ήταν μόνο σάρκα, πλασμένη από το χώμα της γης. Η ερμηνεία αυτή δεν είναι σωστή, διότι ο Κύριος και Θεός δημιούργησε τον Αδάμ από το χώμα της γης με τη σύνθεση, που ο Άγιος [απόστολος] Παύλος περιγράφει: Ολόκληρον ημών το πνεύμα και η ψυχή και το σώμα αμέμπτως εν τη παρουσία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού τηρηθείη (Α΄ Θεσσαλ. 5: 23) [= δηλαδή ως ψυχοσωματική σύνθεση, ψυχή τε και σώματι].
    Και τα τρία αυτά μέρη της φύσης μας δημιουργήθηκαν από το χώμα της γης· αλλά ο Αδάμ δεν πλάστηκε νεκρός αλλά ως μία ενεργή ζωντανή ύπαρξη, όμοια με όλα τα άλλα έμψυχα ζωντανά πλάσματα του Θεού που ζουν στη γη. Αυτό που έχει βασική σημασία εδώ είναι ότι: Αν ο Θεός δεν είχε εμφυσήσει κατόπιν [της δημιουργίας του Αδάμ] μέσα στο πρόσωπό του [Αδάμ] την πνοήν της ζωής, δηλαδή την Χάρη του Κυρίου και Θεού Αγίου Πνεύματος που εκπορεύεται από τον Πατέρα και αναπαύεται στον Υιό και στέλλεται στον κόσμο για το χατήρι του Υιού, τότε ο Αδάμ θα έμενε χωρίς να έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα που ανυψώνει τον άνθρωπο σε Θεοειδή αξιοπρέπεια. Όσο τέλειος και να είχε δημιουργηθεί, και [ὀσο] ανώτερος από όλα τα άλλα τα πλάσματα του Θεού, ως το στεφάνι της δημιουργίας στη γη, [σε αντίθετη περίπτωση που δεν λάμβανε την προαναφερθείσα Πνοή της Ζωής, ήτοι της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος] θα παρέμενε ίδιος ακριβώς με όλα τα άλλα δημιουργήματα που, αν και έχουν σώμα, ψυχή και πνεύμα, το καθένα κατά το γένος του, δεν έχουν ωστόσο μέσα τους το Άγιο Πνεύμα.
    Αλλά όταν ο Κύριος και Θεός ενεφύσησε στο πρόσωπο του Αδάμ την πνοήν της ζωής, τότε, σύμφωνα με τα λόγια του Μωϋσέως, «εγένετο ο Αδάμ εις ψυχήν ζώσαν» [Γεν. β' 7], δηλαδή, έγινε πλήρως και με κάθε τρόπο όμοιος με το Θεό [= καθ’ ομοίωσιν του Θεού], και αθάνατος σαν Αυτόν [= καθ’ομοίωσιν Αυτού] εις τους αιώνας των αιώνων» (μετάφραση από τα ρωσικά, από απομνημονεύματα του μαθητή του Μοτοβίλωφ).
    Νικόδημος αγιορείτης:
    «Το εμφύσημα λοιπόν επί Θεού η του Αγίου Πνεύματος εστιν ενέργεια. Ώσπερ γαρ ο Σωτήρ ενεφύσησεν εις τα πρόσωπα των Αποστόλων και είπε, λάβετε Πνεύμα Άγιον, ούτω το εμφύσημα το θείον ανθρωπίνως ακουόμενον, Πνεύμα εστι το προσκυνητόν και Άγιον». (Εορτοδρόμιον σελ. 73, 74, υποσημ. 1).

    ΙΚ
  13. Αγαπητέ αδελφέ
    Απορρίπτεις τον Ειρηναίο και τον Χρυσόστομο (που βέβαια δεν λέγουν ότι ο άνθρωπος ΔΕΝ προέρχεται από τα ζώα), αλλά δεν λες για τον Κύριλλο και τον Σεραφείμ, αλλά ούτε και για την Φιλοκαλία, που αναφέρουν τον άνθρωπο, ως προερχόμενο από τα ζώα. Ακόμη και ο Γρηγόριος Θεολόγος αποκαλεί τον άνθρωπο: “ζώον θεούμενον”, δηλ. ζώο, που μπορεί να θεωθεί. Αλλά και ο Μάξιμος λέγει, ότι αν δεν προερχόταν από τα ζώα δεν θα μπορούσε να συντελέσει στη σωτηρία της κτίσης. Και είναι γνωστό, ότι “επί στόματος δυο μαρτύρων και τριών σταθήσεται παν ρήμα” (Κορ. Β΄, 13.1).
    ΙΚ
  14. Παναγιώτης Μακρήςsaid:
    Μάλλον δεν κατάλαβες καλά αδελφέ είδη σου απάντησα, για όσα λες ότι δεν απάντησα λοιπόν σου ξανά απαντάω το ότι ο άνθρωπος ονομάζετε ζώο θεούμενον δεν σημαίνει ότι προέρχεται από τα ζώα είναι έκφραση. Για τον Άγιο Μάξιμο θα σου απαντήσω με τον εξής τρόπο ο άνθρωπος μπορεί να ονομάζετε ζώο και να λέγετε ότι έχει κοινή καταγωγή με τα ζώα λόγο τις υλικής φύσεως που μοιράζετε με αυτά. Γράφεις : Ο δε Μάξιμος Ομολογητής καταγράφει, ότι αν ο άνθρωπος δεν προήρχετο από τα ζώα δεν θα μπορούσε να συντελέσει στη σωτηρία της υπόλοιπης κτίσης: Λάθος ο Άγιος Μάξιμος μιλάει περί της κοινής υλικής φύσεως το ότι ο άνθρωπος μοιράζετε με τα ζώα την ίδια υλική φύση αυτό είναι που του δίνει την δυνατότητα να συντελέσει στην σωτηρία της υπόλοιπης κτίσης. Αλλιώς θα έπρεπε να μοιράζετε την ίδια φύση όχι μόνο με τα ζώα αλλά και με τα φυτά και με τις πέτρες και με το χώμα. Τελευταία υπενθύμιση ναι τα ζώα και ο άνθρωπος έχουν κοινή καταγωγή ξέρεις ποια είναι; Το χώμα είναι αδελφέ μου αυτή είναι η μόνη κοινή μας καταγωγή.
    Όλο το πρώτο σχόλιο που έχεις ανεβάσει σχετικά με τον Άγιο Μάξιμο ομιλεί περί αυτού που σου έγραψα πουθενά δεν υποστηρίζετε ότι ο άνθρωπος προέρχεται από τον πίθηκο.
    Για όσα ανέφερες σχετικά με το Άγιο Πνεύμα και εγώ ασπάζομαι την θέση του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ (αν και έχω τις αμφιβολίες μου) ωστόσο αυτό δεν αποδεικνύει ότι ο άνθρωπος ζούσε πριν το ενεφύσημα αφού η Πνοή ζωής δόθηκε στον άνθρωπο αμέσως μετά την δημιουργία του. Δεν αποδεικνύει ούτε ο Άγιος Σεραφείμ με τα λόγια του την ύπαρξη προ-Αδαμιαίων ανθρώπων απλά μας εξηγεί το τι πέτυχε ο Θεός με ενεφύσημα και για πιο λόγο το έκανε. Το συμπέρασμα ότι μέχρι εκείνη τι στιγμή ο άνθρωπος ζούσε και αναπαραγόταν είναι τελείως αυθαίρετος.
    Επίσης να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τους πατέρες η εξ’ηδονής παιδοποιία εμφανίστηκε στους ανθρώπους μετά την παραβίαση της εντολής του Θεού και την πτώση των ανθρώπων αν ο άνθρωπος δεν έπεφτε θα αναπαραγόταν με διαφορετικό τρόπο. Επίσης η διαφορά του φύλου ήταν το τελευταίο στοιχείο που πρόσθεσε ο Θεός στον άνθρωπο προβλέποντας την μελλοντική πτώση του, αν ο άνθρωπος δεν έπεφτε δεν θα είχαμε την διαφορά των φύλων.
    Δεν σας φαίνονται παράξενα τα παραπάνω κ ΙΚ αφού υπήρχαν άνθρωποι πριν τον Αδάμ πως αναπαράγονταν; Αν αναπαράγονταν όπως τα ζώα με την εξ’ηδονής παιδοποιία δεν νομίζω οι πατέρες να ισχυριζόντουσαν τα παραπάνω.
  15. Παναγιώτης Μακρήςsaid:
    Εφόσον σύμφωνα με τους πατέρες η εξ’ηδονής παιδοποιία δεν είναι αυτό για το οποίο προοριζόταν ο άνθρωπος και δεν είναι της φύσης του (αλλά είναι αποτέλεσμα της πτώσης) τότε πως γεννήθηκε ο Αδάμ μπορείτε να μου απαντήσετε;
  16. Μπορώ να σας περιμένω,όσο σας χρειαστεί, για να μου δείξετε πατερικές ρητές απόψεις περί προέλευσης από τα ζώα.

    Όχι δικό σας συλλογισμό, αλλά πατερικό.

    Σας έχω από καιρό επισημάνει ότι παραποιείτε τους πατέρες και αντιγράφετε από την ιστοσελίδα της exeldim.
    Ήδη έδειξα μια ακόμη κακοποίηση του Γρηγορίου Νύσσης στην οποία υποπέσατε.

    Για το εμφύσημα,σε μια άλλη ευκαιρία.Θα είναι ενδιαφέρον.
  17. Αγαπητοί αδελφοί, κάποιες παρατηρήσεις:

    1/ Δεν ανέφερα πουθενά, ότι ο άνθρωπος προέρχεται από τον πίθηκο.

    2/ Αν δεν σας πείθουν οι άγιοι Πατέρες, τότε δεν θα σας πείσουν ασφαλώς και οι σύγχρονοι πατέρες:
    α/Ο Μεσογαίας Νικόλαος: σε συνέντευξη του στο ΒΗΜΑ και στην ερώτηση, αν συμβιβάζεται ο δαρβινισμός με τη θρησκεία απαντάει: «Μου επιτρέπεται να ρωτήσω: που δεν συμβιβάζεται; Στην περιγραφή της δημιουργίας του ανθρώπου μέσα στο βιβλίο της Γενέσεως; Η Γένεση δεν είναι βιβλίο Φυσικής ή Βιολογίας”.
    β/ Ο Περγάμου Ιωάννης:. “Ένα είναι λοιπόν το χαρακτηριστικό στο οποίο τείνει η ανθρωπολογία σήμερα να δεχθεί ως διαφορά, και το οποίο, νομίζω, πλέον καθιστά τη θεωρία του Δαρβίνου για τη θεολογία, όταν η θεολογία πάρει τη σωστή θέση, εντελώς ακίνδυνη”.
    γ/ Ο π. Ι. Ρωμανίδης: “Έτσι, στην περίπτωσή μας, είναι ανοησία μεγάλη και βλακεία το να ασχολήται κάποιος, κατά τρόπο απολογητικό, με ένα τέτοιο θέμα. Διότι, δυο τινά μπορούν να συμβαίνουν: εάν ο άνθρωπος εξελίχθηκε από πίθηκο, ε, τότε εξελίχθηκε από πίθηκο! Εάν ο άνθρωπος δεν εξελίχθηκε από πίθηκο, ε, τότε δεν εξελίχθηκε από πίθηκο! Δηλ. ή εξελίχθηκε από πίθηκο ή δεν εξελίχθηκε από πίθηκο. Αυτό όμως είναι θεολογικό πρόβλημα; Όχι. Στην ουσία του δεν είναι θεολογικό πρόβλημα. Είναι απλώς, επιστημονικό πρόβλημα. Αφού λοιπόν είναι επιστημονικό πρόβλημα, γιατί να χάνωμε την ηρεμία μας και να γινώμαστε νευρικοί και να νομίζωμε, ότι θα πέση κάτω η Ορθοδοξία, εάν αποδειχθή επιστημονικά ότι, π.χ. ο άνθρωπος εξελίχθηκε από τον πίθηκο; Διότι, ποια σημασία έχει αυτό, για την Ορθοδοξία; Η Ορθοδοξία δεν είναι Παλαιοντολογία”.
    3/Βέβαια, τα ανωτέρω δεν αναφέρονται στο Exeldim, αλλά είναι δικά μας ευρήματα.
    4/ Μπορεί να μην παραδέχεστε τα πατερικά κείμενα, πλην όμως θα πρέπει να παραδεχτείτε τα επιτεύγματα της σύγχρονης Επιστήμης. Λοιπόν:
    5/ Είναι γνωστόν ότι υπάρχουν εκατομμύρια γονίδια, που προσδιορίζουν τη λειτουργία των διαφόρων οργάνων στον άνθρωπο. Υπάρχουν π.χ. γονίδια που ρυθμίζουν το χρώμα των οφθαλμών, την εξαδακτυλία, την κίνηση των βλεφάρων και εκατομμύρια άλλα.
    Ένα από τα γονίδια, που έχουν ανακαλυφθεί είναι και το γονίδιο, που ρυθμίζει την κίνηση της ουράς. Βέβαια η ουρά στον άνθρωπο έχει εξαφανιστεί εδώ και χιλιάδες χρόνια, οι δε εμφανίσεις ουράς είναι πολύ σπάνιες. Πλην όμως το γονίδιο υπάρχει, πράγμα που σημαίνει, ότι ο άνθρωπος ή κάποιος πρόγονός του είχε ουρά. Το ερώτημα είναι αν ο Αδάμ είχε ουρά ή όχι. Δεν αναφέρεται πάντως να είχε ουρά, πλην όμως το γονίδιο το είχε, όπως ασφαλώς πρέπει να το είχε και ο νέος Αδάμ, ως πλήρης άνθρωπος. Εφ’ όσον ο Αδάμ είχε το γονίδιο, άρα προέρχεται από πρόγονο, δηλ. προ-αδαμιαίο άνθρωπο, που θα πρέπει να είχε ουρά, δεδομένου, ότι το γονίδιο αυτό δεν εμφανίστηκε ξαφνικά σε μετα-αδαμιαίο άνθρωπο.
    6/ Αυτά λοιπόν λέγει και η Επιστήμη. Από κει και πέρα ισχύει το “ου με πείσεις καν με πείσεις”
    7/ Πιστεύω να μην χαρακτηριστούν οι ανωτέρω, ως αιρετίζοντες, οικουμενιστές, εξελικτικοί κ.λπ.

    ΙΚ
  18. Παναγιώτης Μακρήςsaid:
    Γράφεις αγαπητέ αδελφέ μου ότι δεν μας πείσαν οι Άγιοι πατέρες σε τι να μας πείσουν δηλαδή; αφού αυτά τα οποία γράφεις τίποτε δεν αποδεικνύουν επίσης ήδη σου απάντησα με βάση τους πατέρες και δεν έδωσες απάντηση.
    Άμα μιλήσουμε για σύγχρονους πατέρες μάλλον δεν σε πέρνει πρώτος απ’όλους ο Γέρων Παίσιος αρνήθηκε την θεωρία της εξέλιξης σαν γελοία. Ορίστε και ένας σύνδεσμος για του λόγου το αληθές:
    Επίσης μου αναφέρεις την άποψη μόνο 2 ιεραρχών και όχι των υπόλοιπων πολύ εκ των οποίων έχουν αρνηθεί ως αίρεση αυτήν την θεωρία.
    Ο π Ι Ρωμανίδης απλά μας εξηγεί ότι δεν είναι θεολογικό θέμα αν προέρχετε ο άνθρωπος από τον πίθηκο κατά κάποιο τρόπο έχει δίκιο δεν εξαρτάται η σωτηρία μας από αυτό το θέμα.
    Επίσης μας αναφέρεις τα επιστημονικά ευρήματα αγαπητέ μου αυτά τα ευρήματα δεν αποδεικνύουν τίποτε υπάρχουν ακόμα αμφιβολίες σχετικά με την θεωρία αυτή (δεν έχει γίνει αποδεκτοί από το σύνολο της επιστημονικής κοινωτητος).
    Ο π Ι Ρωμανίδης έχει δίκιο δεν είναι καθαρά θεολογικό ζήτημα αυτό αλλά προτιμώ την θέση του π Παισίου άμα δεχθούμε αυτό στην συνέχεια θα δεχθούμε και το άλλο και μετά και το άλλο και στο τέλος θα αλλοιώσουμε και θα χάσουμε την πίστη που παραλάβαμε από τους πατέρες μας.
    Ορίστε και ένας Ορθόδοξος σύνδεσμος σχετικά με την θεωρία της εξέλιξης (υπάρχουν και βίντεο στο youtube που καταρρίτπουν επιστημονικά αυτήν την θεωρία).