Ανόητοι όσοι μιλάνε για προαδαμιαίους ανθρώπους !

Panteleimon Krouskos

Παρακολουθώ μια διαδικτυακή διένεξη μεταξύ εξελικτικών και δημιουργιστών. 
Επειδή μου ζητήθηκε η άποψη μου την καταγραφω εδώ. 

Η ορθόδοξη θεολογία δεν υιοθέτησε ποτε την λατινική κακοδοξία περὶ τῆς ἑνιαίας μεθοδολογίας γιὰ τὴν γνώση του Θεού καὶ των κτισμάτων, η οποία στην μεσαιωνική αλλά και στην σύγχρονη Δύση οδήγησε σε σύγκρουση Εκκλησίας και επιστημών. 

Από την άλλη η επιστήμη επίσταται τα του κτιστού και του σχετικού, όχι στον απόλυτο, αλλά στον σχετικό εμπειρικό βαθμό. 
Κάθε "δόγμα" της επιστήμης μπορεί αύριο να ανατραπεί όπως ο Αινστάιν διαδέχτηκε τον Νεύτωνα.

Η θεολογία δεν ασχολείται με το ΠΩΣ αλλά με το ΠΟΙΟΣ δημιούργησε τον κόσμο και αντλεί πνευματικά νοήματα μέσα από την ιστορία της Γενέσεως. 

Δεν μπορεί η ορθόδοξη πίστη να στηριχτεί σε κάτι σχετικό όπως η επιστήμη των ανθρώπων απόλυτα, αλλά ουτε έρχεται σε σύγκρουση μαζί της. 
Αντιθέτως πολλες φορές συμβαίνει το αντίστροφο.

Η επιστήμη αγωνιά να ανατρέψει τα δόγματα σε ένα αγώνα ακήρυχτου πολέμου. 

Ειδικά η άποψη για προαδαμιαίους ανθρώπους δεν δύναται να κλονίσει την πίστη της Εκκλησίας. 

Η Εκκλησία μιλά για δημιουργία του πρώτου ανθρώπου από τον ίδιο τον Θεό και ενδιαφέρεται για τους πνευματικούς παραλληλισμούς αυτής της δημιουργίας με τον Νεο Αδαμ πού είναι ο Χριστός. 

Ο άνθρωπος για την θεολογία της εκκλησίας δημιουργήθηκε ενώ από πριν δεν υπήρχε.

 Αν ο πρώτος ανθρωπος δημιουργήθηκε πριν εκατομμύρια ή πριν πεντε χιλιάδες χρόνια είναι της επιστήμης να μας το πεί. 
Δεν πρέπει να ασχολείται η θεολογία ή το δόγμα με αυτό, όπως και η Επιστήμη δεν πρέπει να πανηγυρίζει επειδή αποστόμωσε ταχα την θρησκεία. 
Το θεωρώ ανοίκειο και προσκόλληση στην εκκοσμίκευση να μπαίνουμε σε ξένα χωράφια και να αναλύουμε περί χρωμοσωμάτων και δημιουργίας, όπως και να θεολογεί αυθαίρετα η επιστήμη με την εμπειρία του δοκιμαστικού σωλήνα. 

Το ίδιο ανόητο για μένα είναι να μιλάμε για προαδαμιαίους ανθρώπους με βάσεις θεολογικές.

Η θεολογία ξεκινά και τελειώνει στον Αδαμ.

 Η Επιστήμη μπορεί να μιλάει όσο θέλει για εξέλιξη.
Όταν όμως αύριο μιλάμε πολύ πιθανόν για νέες θεωρίες και νέα δεδομένα πού θα ανατρέπουν την εξέλιξη, η Βίβλος ακόμα θα μιλάει για την δημιουργία και θα μας προσκαλεί να πιστέψουμε στον Δημιουργό Θεό και την αγάπη του για την δημιουργία.

Και μόνον αυτό. 

Αυτό και την ε ν δ ι α φ έ ρ ε ι.